وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که کشورش به مسافرانی که به دلیل حکم اجرایی اخیر دونالد ترامپ بلاتکلیف و مستاصل شده اند، پیشنهاد اقامت موقت می دهد.
کد خبر: ۹۹۶۳۲۰
به مسافران بازگردانده شده از آمریکا اقامت موقت می دهیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، احمد حسین وزیر مهاجرت کانادا در کنفرانسی خبری اعلام کرد که وی نمی داند چه تعداد از این افراد ممکن است در این راستا واجد شرایط باشند.

این مقام کانادایی افزود: بگذارید به آنهایی که به دلیل حکم اجرایی ترامپ بلاتکلیف هستند بگویم که از اختیاراتم به عنوان وزیر مهاجرت استفاده می کنم تا در صورت نیاز آنها، اقامت موقت برایشان فراهم شود.

احمد حسین گفت: هر کشوری حق دارد خود سیاستهایش را تعیین کند.

پیش از این جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در واکنش به ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا، گفته بود که درهای کشورش به روی مهاجران باز است.

'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته با امضای دستوری اجرایی از ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا جلوگیری کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: برای اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن در سه ماهه آینده روادید صادر نخواهد شد، لذا از ورود اتباع کشورهای هدف به خاک این کشور ممانعت می شود. روادید دیپلماتیک از این قاعده مستثنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها