تکلیف جهانگیری به وزارتخانه‌ها:

اصلاح بخشنامه‌ها تنها با نظر تشکل‌ها مجازاست

معاون‌اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای به وزارتخانه‌ها و شرکتهای دولتی، هرگونه تدوین یا اصلاح بخشنامه‌ها و رویه‌های اجرایی را تنها با نظر تشکل‌های ذیربط مجاز دانست.
کد خبر: ۹۹۶۲۹۱
اصلاح بخشنامه‌ها تنها با نظر تشکل‌ها مجازاست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با صدور بخشنامه ای، تمامی وزارتخانه ها، سازمانها، موسسات و شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استاندارهای کشور را مکلف کرد تا هر گونه تدوین، اصلاح بخشنامه ها و رویه های اجرایی را تنها با نظر تشکل های ذیربط تخصصی انجام دهند.

متن کامل بخشنامه به شرح زیر است:

بخشنامه به کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، موسسات و شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استاندارهای سراسر کشور

در اجرای مواد (۲) و (۳) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار- مصوبه ۱۳۹۰- و نظر به لزوم بهره گیری از نظرات تشکل های غیردولتی اقتصادی نظیر اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون ایران و اصناف ایران و تشکل های کارفرمایی و کارگری، تمامی دستگاههای اجرایی مکلفند در تدوین یا اصلاح بخشنامه ها و رویه های اجرایی و در ارایه پیشنهاد برای تصویب مقررات دولتی، نظر تشکل های ذیربط را اخذ و مورد توجه قرار دهند.

دفتر هیات دولت و کمیسیون های دولت نیز در فرآیند بررسی پیشنهادهای مربوط، ضمن اخذ نظر کتبی تشکل های ذیربط، در صورت لزوم از نماینده آنها برای شرکت در جلسات دعوت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها