تبعات تصمیم جدید دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا خیلی زود دامن ورزش را گرفت.
کد خبر: ۹۹۶۱۷۱
ورزشکارانی که با قانون دونالد ترامپ با دردسر مواجه شدند / از علی دایی تا محمود مشحون!

به گزارش جام جم آنلاین ، بر اساس تصمیم ترامپ اتباع این هفت کشور نمی توانند به آمریکا سفر کنند؛ ایران، یمن، سومالی، عراق، سوریه، سودان و لیبی. این تصمیم موجی از اعتراضات را در سراسر دنیا به همراه داشته است و بسیاری نسبت به آن واکنش منفی نشان داده اند.

به هر حال دامنه این تصمیم به سرعت همه جا را فرا گرفت حتی ورزش. این اتفاق خیلی زود تاثیرات خود را نشان داد. از مشکل حضور کشتی گیران آمریکایی در جام جهانی ایران که اقدامی تلافی جویانه است گرفته تا محرومیت ورزشکار و قهرمان مشهور المپیکی یعنی مو فرح از بازگشت به آمریکا و ملاقات با خانواده اش. در ورزش ایران چهره های متعدد و مشهوری حضور دارند که حالا نمی توانند راهی ایالات متحده آمریکا شوند ، حتی آنهایی که گرین کارت دارند. با تصمیم دونالد ترامپ حالا کدام یک از شخصیت های مشهور ورزشی ایران نمی توانند به آمریکا بروند؟

علی دایی؛ راهی برای ورود به آمریکا نیست

علی دایی گرین کارت آمریکا دارد. ابتدا گفته می شد افرادی که دارای گرین کارت هستند می توانند به ایالات متحده بروند اما این خبر هم تکذیب شد و حتی گرین کارت هم دیگر مجوز ورود به خاک ینگه دنیا محسوب نمی شود. دایی سالی سه بار به آمریکا سفر می کند. حتی سال گذشته بود که گفته شد او در حال آماده کردن شرایط است تا به طور کلی به آمریکا برود و با خانواده اش آنجا ساکن شود. حتی گفته میشد که او قصد دارد در لس آنجلس فعالیت های تجاری خود را آغاز کند.

محمود مشحون ؛ رییس خبرساز فدراسیون بسکتبال

رییس فدراسیون بسکتبال به دلیل دو تابعیتی بودن و داشتن گرین کارت آمریکا همواره مورد انتقاد قرار داشته است. گرین کارت آمریکا مهم ترین منع قانونی برای مشحون جهت ریاست فدراسیون به شمار می رود اما او همچنان رییس بسکتبال است.

مشحون مرتب به آمریکا سفر می کند. هر دو ماه یکبار. او نیز تا 90 روز آینده نمی تواند به آمریکا برود.

احمدرضا عابدزاده ؛ او نمی تواند برگردد!

مشکل احمدرضا عابدزاده این نیست که نمی تواند به آمریکا برود، بلکه مشکل این است که او نمیتواند برگردد چرا که در آمریکا حضور دارد. او که در این کشور آموزش دروازه بانی می دهد اگر بخواهد برگردد اجازه بازگشت نخواهد داشت و برنامه هایش برای آموزش در این کشور به هم می ریزد. او هم اکنون در تگزاس به سر می برد.

کریم باقری ؛ برنامه منتفی شده برای سفر

شماره شش اسبق تیم ملی فوتبال ایران نوروز را با خانواده در آمریکا پشت سر می گذارد اما اکنون به خوبی کاملا مشخص است که باقری با وجود اینکه گرین کارت دارد باید مقصد دیگری برای مسافرت نوروزی خود انتخاب کند!

افشین پیروانی؛ شرایط مشابه با باقری

پیروانی نیز در طول سال بیش از دو بار به آمریکا می رود. او نیز اعیاد نوروز را در این کشور سپری می کند. اما اینبار اوضاع فرق دارد. پیروانی فعلا راهی برای سفر به آمریکا ندارد.

استیون بیت آشور؛ آینده پر ابهام

حالا یک فوتبالیست ایرانی هم سرنوشتی نامشخص دارد. آنطور که نیویورک تایمز نوشته، استیون بیت آشور مدافع ایرانی تیم تورنتو یکی از دو بازیکن حاضر در لیگ فوتبال حرفه ای امریکا – MLS – است که آینده شان تحت تاثیر دستور ترامپ قرار گرفته. بازیکن سابق تیم ملی ایران که همراه این تیم در جام جهانی 2006 هم حضور داشته در انتظار تشکیل جلسه اضطراری مسئولان لیگ MLS است تا تکلیفش مشخص شود. او به عنوان یک ایرانی الاصل نمی تواند به آمریکا جهت حضور در لیگ MLS سفر کند.

و دیگرانی که گرین کارت دارند...

وحید طالب لو، مهدی مهدوی کیا، آرش برهانی، خداداد عزیزی و ... بسیاری دیگر از چهره های سرشناس فوتبال ایران هستند که تا اطلاع ثانوی نمی توانند به ایالات متحده آمریکا سفر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
alireza
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
آیا واقعا درد جامعه ما نرفتن این اقایان به امریكاست
مینو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
بدرك پولدارای بی درد . اخه خدایا چرا اینقدر به بعضیها میدی كه باهاش دنیارو میگردند و به بعضیها هیچی نمیدی كه از گرسنگی و بیكاری زیر اوار برف گم شن و بمیرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
لطفا چهره های سیاسی كه گرین كارت آمریكا دارند را نیز معرفی كنید چرا فقط فوتبالیستها را میگید....این رسم جوانمردی نیست..
آقای هالو
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
واقغا گل گفتی...حرف دل مردم را زدی!!!!!یاد آقای خاوری بخیر داماد آقای X و از بستگان آقای Y....البته باجناق فامیل نیست.
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
بیت آشور سیتیزن آمریكاست......هیچ مشكلی با قانون جدید ترامپ ندارد....شاید بقیه هم سیتیزن باشند.....از كجا معلوم؟/
mmm
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
امشب از ناراحتی خوابم نمی بره ،اینقده برا باقری و پیروانی ناراحتم كه تعطیلات نوروز به آمریكا نمی تونن برن ......................................................واقعا آدم نمی دونه چی بگه ،آخه جام جم این چه خبری بود
ث
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
الهی كه هركس پول باد اورده داره ه بره به جهنم .
سیا
Spain
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
بد نیست از جگرگوشه خانم ابتكار هم یادی بشه كه مقیم امریكا بودن. دلا بسوزه برای غربت این دو تابعیتی ها.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
جالبه سرمایه داران ما بجای كشورشان در آمریكا سرمایه گذاری میكنند و با این كار به اشتغال دشمن كمك میكنند
JAVAD
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
ان شاءالله مشكل همه بنده های خدا حل بشه چه پولدارچه بی پول!!!
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
از پول مفت این مملكت بعضیها چه نمیكنند

نیازمندی ها