پیام وزیر کشور در آستانه برگزاری اختتامیه دومین سوگواره عبرات:

شهدای آتش نشان پیرو مکتب آزادگی امام حسین (ع) هستند

وزیر کشور به بهانه پایان دومین سوگواره عبرات پیامی را در اختیار ستاد خبری این رویداد فرهنگی هنری قرار داد.
کد خبر: ۹۹۴۳۸۱
شهدای آتش نشان پیرو مکتب آزادگی امام حسین (ع) هستند

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری دومین سوگواره عبرات، در متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آمده است:

خبر جانکاه شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار و دلباخته عزیز سرزمین مان در حالی که سرمای دی ماه را به شوق رسیدن بهمن، ماه بهار انقلاب سپری می کردیم، دلمان را به درد آورد و نگاهمان را خیره به روزهای امیدبخش فردا دوخت. روزهایی که آیندگان از رشادت مردانی در طول تاریخ سخن خواهند گفت که شعله های آتش را به جان خریدند و در میان نگاه های مبهوت هموطنان خود، ناباورانه خاکستر شدند و از ساختمان پلاسکو فقط رشادت آتش نشان ها در تاریخ ایران اسلامی باقی ماند.

بی تردید با مرور بر تاریخ می توان دلاور مردان آتش نشان سرزمین را پیرو مکتب آزادی و آزادگی امام حسین(ع) و یاران باوفایش دانست. اگر تاریخ دین مبین اسلام سراسر عبرت است و پندهایی برای درس زندگی و بندگی دارد، شایسته است که ایمان بیاوریم شهدای آتش نشان با خون خود تاریخ را نوشتند و با لباس های مقدس شان که به دل آتش زدند، حریت را تابان تر از هر زمان شعله ور و درخشنده ساختند.

دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات که تلاشی برای تقدیر از زائران کربلای معلی و پیاده روی شیفتگان اربعین حسینی در مسیر آزادگی است، این ضایعه عظیم را به جامعه آتش نشانان عزیز، خانواده های محترم شهدای آتش نشان و ملت عزیز ایران دردمندانه تسلیت می گوید.

این رویداد با معرفی برگزیدگان خود در تاریخ ۶ بهمن ماه ۱۳۹۵ و در آستانه فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پایان می رسد و امید است تا در سال های آینده با حفظ و ادای احترام به سنت حسنه و درخور گردهمایی و پیاده روی اربعین، پر توان تر و گسترده تر برگزار شود. وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین در دوره های آتی برگزاری سوگواره عبرات تلاش خواهد کرد تا پیوند عمیق تر و باشکوه تری میان قالب های مختلف هنری از زبان و ادبیات غنی پارسی گرفته تا فیلم و نگارگری میان مذهب و هنر برقرار کند تا پیام ها و مفاهیم ارزشمند و کاربردی دینی را برای نسل های جدید از منظری متفاوت و تاثیرگذار جلوه گر سازد. همچنین سوگواره عبرات می تواند در مقیاس منطقه ای و بین المللی نیز صدایی رسا برای انتقال پیام آزادگی حماسه حسینی و واقعه بزرگ و مهم عاشورا باشد.

در پایان شایسته است از تلاش های عوامل ستادی و اجرایی دومین سوگواره عبرات و همینطور عموم مردم و هنرمندان شرکت کننده در این رقابت معنوی تقدیر کنم.

دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات با معرفی برگزیدگان عصر امروز-۶ بهمن ماه- از ساعت ۱۵ در تالار وزارت کشور به کار خود پایان می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها