سخنگوی وزارت امور خارجه درباره چگونگی روابط برجامی ایران و آمریکا در دوره ترامپ گفت: مراحل مربوط به برجام چه در چارچوب 1+5 و چه در چارچوب مسائل دوجانبه، طی شده و پرونده از نظر ما بسته است و اجازه بازگشایی پرونده برجام را نمی‌دهیم.
کد خبر: ۹۹۳۸۰۲

به گزارش جام‌جم، بهرام قاسمی دیروز در نشست خبری افزود: برجام حاصل شد و نیازی به مذاکره در این خصوص نداریم و هر جا هم درباره مسائل فنی مساله‌ای وجود داشته باشد از طریق آژانس و دیگران مساله را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تبادل پیام میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جدید آمریکا را تکذیب کرد و گفت: ما هیچ ارتباطی با دولت آمریکا نداشته‌ایم، اکنون هم نداریم و هیچ دورنمایی برای این‌که در آینده ارتباط داشته باشیم، نمی‌بینیم.

قاسمی در مورد زمان سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران اظهار کرد: وزیر خارجه فرانسه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است و در یک هفته تا ده روز آینده در سطح هیاتی اقتصادی از مسئولان دولتی به ایران می‌آید. سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد سفر مقامات کویتی به تهران هم گفت: در حال حاضر تفاهم لازم برای تاریخ این سفر صورت گرفته و طی دو سه روز آینده شاهد حضور وزیر امور خارجه کویت در تهران خواهیم بود.

وی درخصوص سرنوشت 23 صیاد ایرانی که در دست دزدان دریایی سومالی اسیر هستند، اظهار کرد: پرداختن رسانه‌ها به این موضوع کار را دشوار می‌کند، دفعه پیش هم دشوار کرد و البته شاید گریزناپذیر بود، رسانه‌ها کار خودشان را می‌کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که موضوع صیادان موضوع خاصی است که در اختیار ارگان‌های مختلف است، یادآور شد: ما به عنوان وزارت امور خارجه می‌توانیم پیگیری کنیم و مسئولان مشخصی در این پرونده به طور مرتب موضوع را دنبال می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها