شهردار تهران گفت: بیش از 20 تن از نیروهای آتش نشان در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو به شهادت رسیدند. گفت:
کد خبر: ۹۹۲۱۰۴
شهادت دست کم 20 آتش نشان در فاجعه پلاسکو تائید شد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، محمدباقر قالیباف طی گفتگویی در شبکه تهران از شهادت 20 آتش نشان در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو خبر داد.

وی افزود: اقدامات نیروهای امدادی در محل حادثه بسیار خوب بود و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور شناسایی افراد محبوس در محل حادثه اظهارکرد: در تلاش هستیم تا افراد محبوس شده احتمالی را نیز از زیر آوار حادثه خارج کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه نمی توان زمان خاصی برای اتمام عملیات خروج اجساد از زیر آوار اعلام کرد، گفت: سازه 15 طبقه اکنون ریزش کرده و نمی توان زمان خاصی برای اتمام فعالیت ها در این ساختمان جهت خروج تمام افراد اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
زبردست
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۰
۰
خیلی خوب شد كه هلی كوپتر آتش نشان نداشتیم وگرنه علاوه بر این خسارات , یك هلی كوپتر سقوط كرده هم روی دست ملت باقی مانده بود
ص
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۰
۰
آخ آخ آخ خانواده هاشون چه زجری میكشن ، خدایا این چه مصیبتیه
وجدان
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
۰
۰
بنام خدا : بازارچه پارك لاله جنب موزه فرش دست كمی از پلاسكو ندارد 1_نداشتن آب شرب لوله كشی شهری برای غرف مواد غذایی و سرویس های بهداشتی . آبی كه از تانكر ذخیره آب وارد لوله های سرویسهای بهداشتی می شود موجبات انواع بیماری های عفونی بویژه برای زنان و كودكان را فراهم می آورد . ( تانكر جلوی سرویس بهداشتی مردانه و مخزن زیر الكتریكی مجاور كبابخانه ) 2_ سازه های نا ایمن در برابر آتش سوزی چون كار گاه های قاب سازی ، پرده بامبو ، پرده پارچه ای ، خیاطی ، و غرفه های پر از اجناس سریع الاشتعال . متاسفانه بیمه شدن برخی از غرف توسط یك كارگزار موجب آن شده كه بیمه نامه آتش سوزی تلویحا به عنوان سندی دال بر ایمن بودن محیط تلقی شود 4_ كابل كشی توزیع برق داخلی در سرتاسر بازارچه میان غرف از لای شاخ و برگ درختان كاج سریع الاشتعال و كابل كشی داخلی غیر استاندارد غرف از رو یا پشت جداره های نئوپان و MDF و همچنین كابل كشی برق ورودی از موزه هنر های معاصر بطور غیر مجاز به داخل بازارچه خلاف ضوابط اداره برق ( منطقه فردوسی ) و از همه خطر ناكتر اینكه : بار مصرفی غرف بازارچه فراتر از توان و ظرفیت بار كنتور برق موزه هنر های معاصر وزارت ارشاد اسلامی و كابل منتقل كننده برق به داخل بازارچه می باشد چنانچه دو بار كابل مذكور درچند سال اخیر آتش گرفته است . 5_ وقوع چند مورد آتش سوزی در بازارچه منجر به مرگ مرحوم خانم ... در نیمه اول دهه70 و آتش سوزی غرف مصنوعات چرمی و خطاطی ، جوراب فروشی و 4 غرفه مجاور آن، و ... كه گزارشات آن در ایستگاه میدان انقلاب آتش نشانی موجود است . ( جدای آتش سوزی هایی كه خود غرفه داران خاموش كرده اند و به آتش نشانی گزارش نشده است ) . 6 _ ساخت و ساز روزمره و غیر مجاز روزانه و شبانه در آن به بهانه زیبا سازی و مقاوم سازی غرف و در واقع به منظور توسعه مساحت غرف ( عكس های سال 81 غرف را با وضعیت فعلی آنها مقایسه نمایید ) . 7 _ وجود انبوه بساط و میز های بساط اجناس در جلوی غرف و در مسیر عبور افراد بازدید كننده و مشتریان كه در صورت وقوع هر گونه اتفاق كار امداد رسانی را اگر نگوییم ناممكن حداقل دشوار نموده و ریسك و مخاطرات حادثه را بشدت افزایش میدهد . آیا وقت آن نرسیده كه متولیان بهداشت ، وزارت بهداشت و درمان و مدیریت شهری در راستای صیانت از جان و منافع عموم اقدامی عاجل نمایند ؟

نیازمندی ها