شاعران حاضر در مراسم تجلیل از حمیدرضا شکارسری، از او به‌عنوان فردی که خود را وقف شعر کرده و شهید راه شعر به‌شمار می‌رود، تجلیل کردند.
کد خبر: ۹۹۱۳۵۲

به گزارش جام جم، سی و دومین مراسم شب شاعر، ویژه پاسداشت حمیدرضا شکارسری در سازمان هنری، رسانه‌ای اوج برگزار شد.

در این مراسم، محمود اکرامی‌فر، شاعر و منتقد با اشاره به سابقه آشنایی 20 ساله با حمیدرضا شکارسری گفت: در تمام طول این 20 سال، او را با همین لبخند شیرین، شفاف، دل مهربان و لهجه تهرانی‌اش می‌شناسم؛ آدمی که از همان ابتدا در نوک‌حمله بوده است، نه در پست دفاعی یا هافبک. نه تند و تیز بوده و نه خاموش و نه آنقدر کند که از قافله عقب باشد و نه آنقدر تند که نشود دیدش. او همیشه میدان‌دار ادبیات انقلاب بوده و در این میدان، پاس‌های گل خوبی هم داده است.

دیگر سخنران این مراسم، علی محمد مودب، شاعر و مدیر موسسه فرهنگی شهرستان ادب بود. وی با اشاره به این‌که با آموخته‌های بسیارش از شکارسری در این جلسه قصد دارد به ادای دین به او بپردازد، گفت: بسیاری از شاعران امروز برای شروع یا ادامه مسیر کاری‌شان و نیز انجمن‌های ادبی پررونقی که اداره کرده است، مدیون او هستند. با این همه، من معتقدم شاعر هرچه بگوید، برای خودش و دلش است. او همیشه می‌خواهد شنیده شود، اما درک او نیاز به یک مخاطب آرمانی دارد.

پرویز بیگی حبیب‌آبادی، از دیگر شاعران حاضر در مراسم بود که در سخنان خود به‌ویژگی مطالعه و دانش عمیق شکارسری اشاره کرد و گفت: شکارسری همواره دور از جنجال‌ باندبازی‌های رایج با فضای ادبی کشور و دور از همه حباب‌های پیرامونش فعالیت کرده است. اگر به یک فضا محدود می‌شد، خودسانسوری گریبانش را می‌گرفت، اما او توانست ناخودآگاه، خود را از بستر حضورش حذف کند.

مرتضی امیری اسفندقه، از دیگر شاعران حاضر در این مراسم نیز در نوبت سخنرانی خود عنوان کرد: شکارسری همیشه چراغ راهنمای من بوده و بی‌ادعا. دست‌هایم را گرفته و در کوچه‌های شعر چرخانده و همیشه به من گفته است که به کجا می‌شود اطمینان کرد و کجا را باید احتیاط کرد. این به باور من ناشی از ویژگی معلمی اوست که در شخصیتش موج می‌زند.

وی با اشاره به شخصیت توأمان شاعری و محققی شکارسری گفت: به روایت دکتر زرین‌کوب، تنها فردی که در روزگار ما چنین ویژگی‌هایی را توأمان داشته، دکتر شفیعی‌کدکنی است. به همین خاطر باید خوشحال باشیم که امروز با شاعری مواجه‌ایم که هم صاحب آثار قلم است و هم شاهد انوار قلم.

آخرین سخنران این مراسم نیز علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بود. وی با تجلیل از استمرار شاعری توسط حمیدرضا شکارسری گفت: او جزو شاعرانی است که مدت‌های مدید، مشق شاعری را درست انجام داده‌اند و آگاهانه وارد حیطه شعر نیمایی و سپید شده‌اند. شعر نیمایی، هنوز هم در روزگار ما مظلوم است و خیلی‌ها بدون مشق لازم به سراغش رفته‌اند. به نظر من، اگر شاعری مانند سهراب سپهری توفیقی داشته، به خاطر تجربه‌اش در قصیده و رباعی بوده است.

در پایان این مراسم، شکارسری نیز ضمن تشکر از حاضران دقایقی را به شعرخوانی پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها