سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با جام جم آنلاین خبر داد:

پزشکان دوشغله کاهش یافته اند/ از عملکرد طب سنتی ناراضی هستیم

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: آلودگی هوا در کشور سالانه خسارتی معادل 30 میلیارد و 500 میلیون دلار دارد.
کد خبر: ۹۸۹۷۰۰
خسارت 30 میلیارد و 500 میلیون دلاری آلودگی هوا به کشور/ آلودگی سومین عامل موثر در مرگ و میر ایرانی ها

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از میزان، ایرج حریرچی در مورد خسارت آلودگی هوا به کشور گفت: در دنیا چهارمین عامل خطر مرگ و میر آلودگی هوا در خانه ها و فضای باز است. در کشورهایی مانند ما که دارای درامد متوسط هستیم، آلودگی هوا سومین عامل مرگ و میر ایرانی ها است. براساس آمارهای جهانی در دنیا از هر 10 مرگ یک مورد منتسب به عامل آلودگی هوا است.
وی ادامه داد: آلودگی هوا در زندگی و مرگ و میر ما تاثیر قابل توجهی دارد.
به گفته قائم مقام وزیر بهداشت، براساس آمارهای بانک جهانی در کشورهای خاورمیانه از جمله ایران 2.5 درصد از تولید ناخالص ملی، برابر 30 میلیارد و 500 میلیون دلار به خاطر آلودگی هوا از دست می رود و برای مردم هزینه آورده و باعث کاهش طول عمر آنها می شود.
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد:هزینه های مستقیم آلودگی هوا شامل سرطان،بیماری مزمن تنفسی می گیرند و مراجعه شان به بیمارستان برای خودشان و دولت هزینه دارد. اما این افراد به دلیل مرگ یا ناتوانی سالهای از دست رفته مرگ دارند که همین عامل منجر به دور افتادن آنها از تولید می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
همون اسب وخر و سوارمیشدیم حداقل نمیمردیم این الودگی حاصل تكنولوژیه یه جورایی كه تكنولوژی هم حاصل ناپختگی فكر انسان
بلز
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
چه بگم از این هوا خدا رحمت كنه آقای رفسنجانی را .
سیدمهدی عزآبادی (پژوهشگر ومخترع)
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
با سلام وتقدیم احترام:عوامل متعددی در افزایش آلودگی هوای تهران ودیگر شهرهای بزرگ دخیل هستند كه از آن میان نقش پدیده وارونگی دما مخصوصاً در پائیز وزمستان در این زمینه از همه بیشتر است. اینجانب كه قبلاً نیز با توجه به تحصیلات ،تجارب ، واستعداد ذاتی مصدر خدماتی در رابطه با رفع مشكل آلودگی پسته وكمك به صادرات آن،صنایع نساجی ،صنایع نفت وگاز وپتروشیمی ونیز دفاع موشكی در زمان جنگ تحمیلی بوده دارای تقدیر نامه مكرر ازمقام ریاست محترم جمهوری از جشنواره بین المللی خوارزمی،جشمواره صنایع نفت وگاز وپتروشیمی،جشمواره خلیج فارس، جشنواره نوآوری های آب وخاك ومحیط زیست،آكادمی علوم كشورهای جهان سوم، فدراسیون بین المللی اتحادیه های مخترعان و..... هستم ،طرحی جهت مقابله با وارونگی دما دارم كه در صورت كسب اطمینان ازحقوق ناشی از مالكیت معنوی آن را ارائه واجرا خواهم نمود. شایان ذكر آن كه بار ها پیشنهاد خودرا به مسئولین ذیربط دولتی ارائه كه متاسفانه با بی مهری وبی توجهی مواجه شده است. اینجانب حالیه ساكن یزد بوده ودسترسی به اینجانب از طریق دانشگاه یزد، بنیاد نخبگان یا استانداری یزد میسر است.

نیازمندی ها