صندوق بین المللی پول در حالی پیش بینی کرده که نرخ تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از یکهزار و ۶۵۰ درصد باشد که نیکولاس مادورا، دستور افزایش ۵۰ درصدی دستمزدها را صادر کرده است.
کد خبر: ۹۸۸۸۵۵
ونزوئلا سردمدار نرخ تورم در جهان/تورم هزار و 650 درصدی در این کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، «نیکولاس مادورا» رئیس جمهور ونزوئلا دستور افزایش ۵۰ درصدی را برای حداقل حقوق این کشور صادر کرد؛ این در حالی است که چنین افزایش قابل توجهی، تعجب مردم این کشور را به همراه نداشته و از سال گذشته میلادی تاکنون، وی ۴ بار حداقل دستمزد را افزایش داده تا تلاشی برای بحران بی سابقه افزایش تورم نجومی در این کشور باشد.

همچنین سایه سنگین تورم در ونزوئلا موجب افزایش نجومی و سرسام آور قیمت کالاهای ضروروی از جمله مواد غذایی در این کشور شده است.

در همین حال حداقل دستمزد در ونزوئلا به ۴۰ هزار بولیوار افزایش پیدا کرده که نسبت به ماه فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۲۲ درصد افزایش نشان میدهد؛ اما عملا باری از دوش قشر کمدرآمد این کشور بر نمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال بحران قیمت جهانی نفت در سال ۲۰۱۴ میلادی، اقتصاد ونزوئلا در مسیر سقوط قرار گرفت و اکنون این کشور، بالاترین نرخ تورم در جهان را به خود اختصاص داده است.

همچنین صندوق بین المللی پول برآورد کرده که نرخ تورم ونزوئلا در سال جاری میلادی، به یکهزار و ۶۶۰ درصد برسد و این رقم برای سال ۲۰۱۷ میلادی، به ۲ هزار و ۸۸۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که پیش بینی می شود نرخ تورم در منطقه آمریکای لاتین در سال جاری میلادی، کمتر از ۷ درصد باشد.

به گفته برخی از کارشناس اقتصادی، مهمترین دلایلی که اقتصاد ونزوئلا را به این نقطه کشانده، وابستگی بیش از حد این کشور به صادرات نفت، سرمایه گذاری در بازار آزاد و نیز عدم توجه به سیاست های پولی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۰
۰
ما هم چیزی نبود به این روز دچار بشیم اگه روحانی به دادمون نمی رسید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها