رئیس جمهور ونزوئلا از مردم این کشور خواست با توجه به تاثیرات منفی پدیده ال‌نینو و خشکسالی بر محیط زیست این کشور و کمبود آب و کاهش تولید برق، از لوازم خانگی پرمصرف مثل سشوار و کولر گازی استفاده نکنند تا در مصرف برق صرفه جویی شود.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۷
مردم ونزوئلا از سشوار و کولر استفاده نکنند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی از همه همطونانش خواست تا در یک طرح 60 روزه برای صرفه جویی در مصرف برق که سبب کاهش فشار بر نیروگاه های تولید برق این کشور می شود، شرکت کنند.

مادورو خاطرنشان کرد: این طرح 6 روزه به ونزوئلا اجازه می‌دهد از یکی از پرمخاطره ترین و دشوارترین دوران های خود عبور کند.

وی افزود: من از خانواده‌ها و جوانان می خواهم با انضباط، وجدان و مشارکت حد اکثری به این طرح پیوسته و با این وضعیت دشوار روبرو شوند.

رئیس جمهور ونزوئلا به مردم کشورش توصیه کرد تا حداقل دمای کولرهای گازی خود را از 23 درجه کمتر نگذارند و در 60 روز آینده از سشوار استفاده نکنند.

مادورو گفت: من مطمئنم یک زن هنگامی که با انگشتانش به موهایش حالت داد و می‌گذارد که آنها به طور طبیعی خشک شوند زیباتر به نظر می رسد. این کاری است که من به زنان پیشنهاد می‌دهم.

رهبر ونزوئلا همچنین در اقدامی دیگر جمعه ها را هم در ماه های آوریل و مه به عنوان روز غیرکاری و تعطیل اعلام کرد و گفت، در این طرح از مشترکان پر مصرف برق در ونزوئلا نظیر مرکز خریدها و هتل ها خواسته شده برای مدت 9 ساعت در روز خودشان برقشان را تولید کنند. همچنین از صنایع سنگین ونزوئلا نیز خواسته شده تا به میزان 20 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

ماه گذشته میلادی مادورو به مناسبت عید پاک یک هفته تعطیلی در ونزوئلا اعلام کرد و به کارمندان نیز سه روز مرخصی بیشتر اعطا کرد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها