شرکت Whirlpool در نمایشگاه امسال وسایل الکترونیک مصرفی، محصولی را معرفی کرده است که می‌تواند به‌سادگی هر اجاق گاز معمولی را به یک وسیله هوشمند تبدیل کند.
کد خبر: ۹۸۸۶۵۶
اجاقی که خودش را خاموش می‌کند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از آنا، یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد بعد از خروج از خانه، روشن یا خاموش بودن شعله گاز است. بارها برای همه پیش آمده است که اجاق روشن موجب نگرانی و بازگشت به منزلشان شده است و حتی استفاده از ترموکوپل‌ها نیز نمی‌تواند این نگرانی را رفع کند.

روش عمل ترموکوپل این است که فقط وقتی شعله خاموش شود، جریان گاز را برای جلوگیری از انفجار قطع می‌کند اما اگر شعله روشن باشد و آنچه روی گاز است آتش بگیرد، همه‌چیز خواهد سوخت.

حال شرکت Whirlpool شیرهای تازه‌ای برای اجاق گاز اختراع کرده است، می‌تواند راه‌حل جدی برای این معضل باشد. این شیرها دارای قابلیت کنترل از راه دور یا اقدام خودکار هستند.

روش کار به‌ این شکل است که اگر از خانه بیرون رفته باشید می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود، به شیر گاز دستور بسته شدن بدهید و این کار از طریق یک موتور کوچک الکتریکی انجام می‌شود.

این شیرها همچنین به یک سنسور مجهز هستند که تقریبا شبیه حسگرهای اعلام حریق است و روی اجاق نصب می‌شود.

این سنسور می‌تواند با سیستم خانه هوشمند هماهنگ شود و وقتی حس کند شما از خانه خارج شدید، خودش گاز را خاموش می‌کند. همچنین این سنسور در صورت احساس حرارت زیاد یا دود نیز به شیرها دستور بسته شدن می‌دهد.

این مجموعه شیرها هر کدام دارای باتری هستند و این باتری برای مصرف شش ماه کافی است و تنها پس از آن نیاز به شارژ خواهند داشت.

ویژگی مهم این شیرها این است که به‌سادگی روی هر اجاقی قابل نصب هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها