اگر می‌خواهید خودرو بخرید این مطلب را بخوانید!

افت قیمت خودرو ، عاملی مهم در خرید

یکی از مهم­‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید خودرو اعم از صفر و یا کارکرده باید بدان توجه داشت، افت قیمت خودرو در طی طول عمر خودرو می­‌باشد، این در حالیست که بسیاری از افراد از این مهم غافل بوده و به دلیل عدم آگاهی؛ این موضوع در هیچ کجای تصمیم­‌گیری­‌هایشان جایی ندارد.
کد خبر: ۹۸۶۰۰۷
افت قیمت خودرو ، عاملی مهم در خرید

به گزارش جام جم آنلاین ، افت قیمت یک خودرو در اثر پیری به عوامل متعددی نظیر نوع خودرو، کمپانی سازنده، کیفیت، تعداد در بازار، تقاضا و ... بستگی دارد و عملا نمی­‌توان یک نسخه کلی برای همه خودروها پیچید ولیکن باید قبل از خرید حتما به این نکته توجه نمایید چراکه برخی خودروها به دلیل افت قیمت زیاد حتی در سال اول نیز، می­‌تواند سرمایه شما را به شدت مستهلک نماید.

در این مقاله افت قیمت تعدادی از محصولات ایران­‌خودرو را بررسی می­‌نماییم.

پژو 206 تیپ 5 فول: پژو 206 از آن‌دسته خودروهای پرطرفدار داخلی است که هم‌­اکنون تولید 95 این خودرو در بازار به شرط سلامت بدنه و فنی دارای قیمتی در حدود 36 میلیون تومان بوده و این در حالیست که قیمت تولید 94 این خودرو حدود 34 میلیون می­باشد. با این تفاسیر برای این خودرو می‌­توان افت قیمت 6 درصدی را در سال اول در نظر گرفت.

پژو 405 اس­‌ال‌­ایکس: تولید 95 این خودرو در حدود 30 میلیون قیمت داشته و تولید 94 آن نیز 28.5 میلیون در بازار یافت می­شود. این امر بیانگر افت قیمت 5 درصدی برای این خودرو در سال اول می­‌باشد. شایان ذکر است این خودرو از سال 1388 به بعد وارد بازار شده است.

پژو 206 اس دی V8: این خودرو برای خانواده‌­های علاقمند به 206 می­‌تواند گزینه مطلوبی باشد که تولید 95 آن حدود 36 میلیون و تولید 94 آن حدود 34 میلیون در بازار پیدا می­شود. این تفاوت قیمت‌­ها یعنی افت قیمتی در حدود 5.5 درصد در سال اول.

پژو 405 جی‌­ال­‌ایکس: تولید 95 این خودرو را با قیمتی حدود 28 میلیون و تولید 94 آن را نیز با 26 میلیون می­‌توانید خریداری نمایید و این یعنی 6 درصد افت قیمت در سال اول.

پژو پارس معمولی: پژو پارس یا همان پرشیا، با این اسم زیبا در بازار با قیمتی حدود 34 میلیون معامله می‌­شود البته تولید سال 95 و تولید سال 94 نیز با قیمتی حدود 33 میلیون در بازار معامله می­شود. این تفاوت قیمت یک میلیونی منجر به 3 درصد افت قیمت برای پرشیا می­شود.

موارد ذکرشده تنها افت قیمت در سال اول این خودرو را هدف­گیری کرده بود ولیکن نمودار زیر به طور مقایسه­‌ای؛ افت قیمت تمامی این خودروها در 10 سال اول عمرشان را نشان می‌­دهد.

با توجه به نمودار فوق بیشترین افت قیمت در 10 سال اول عمر خودرو برای جی­‌ال‌­ایکس 405 با رقمی حدود 46 درصد و کمترین افت قیمت برای 206 اس‌­دی با رقمی در حدود 40 درصد است. البته نکته حایز اهمیت، مقدار افت قیمت در سالیان ابتدایی خرید خودرو است که باید به دقت بدان توجه شود.

نمودار فوق به وضوح یکی از مزایای خرید خودرو کارکرده را نشان می­‌دهد یعنی شما می‌­توانید با بودجه کمتر به جای خودرو صفر؛ خودرو کارکرده با عمر یک سال را خریداری نمایید که در این حالت در خودروهای فوق؛ رقمی بالغ بر 2 میلیون تومات صرفه­‌جویی خواهید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
برادرزاده گیجعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
تومات واحد جدید پوله ؟؟؟
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
پژو 206 اس دی V8: این خودرو برای خانواده‌­های علاقمند به 206 می­‌تواند گزینه مطلوبی باشد كه تولید 95 آن حدود 36 میلیون و تولید 94 آن حدود 94 میلیون در بازار پیدا می­شود. این تفاوت قیمت‌­ها یعنی افت قیمتی در حدود 5.5 درصد در سال اول.

!!!!!
حسینی میرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
متن اشتباه دارد:
پژو 206 اس دی V8: این خودرو برای خانواده‌­های علاقمند به 206 می­‌تواند گزینه مطلوبی باشد كه تولید 95 آن حدود 36 میلیون و تولید 94 آن حدود 94 میلیون در بازار پیدا می­شود. این تفاوت قیمت‌­ها یعنی افت قیمتی در حدود 5.5 درصد در سال اول.
!!!!!
بی‌نام
-
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
كشتی خودت رو بابت یه غلط تایپی

نیازمندی ها