نشست مذاکرات سوریه در گفت و گوی جام آنلاین با کارشناس منطقه

تلاش آمریکا برای بقا در صحنه صلح سوریه

به تازگی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادامه مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه که قرار است در پایتخت قزاقستان برگزار شود، گفته ما با هیچ تلاشی که به حل مناقشات چندگانه در سوریه کمک کند، مخالفت نمی کنیم.
کد خبر: ۹۸۴۷۹۱
تلاش آمریکا برای بقا در صحنه صلح سوریه

این اظهارات در حالی مطرح شده که آمریکا به نشست آتی آستانه دعوت نشده است.

"سید هادی سید افقهی" با توجه به مواضع ترامپ سکاندار جدید کاخ سفید، ضمن اشاره بر نبود تمایل در دولت آینده آمریکا برای حضور در مناقشات سوریه به جام جم آنلاین گفت: اوباما در طول ماه‎های اخیر همواره از سوی ترامپ بدلیل صرف هزینه های هنگفت در بحران سوریه مورد انتقاد قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بیانیه روزهای گذشته وزارت خارجه آمریکا بیانگر نوعی تعارض در اداره داخلی کاخ سفید است. به گونه‎ای که تا اندازه‎ای واشنگتن هم بر مبارزه با داعش و تروریسم بیشتر نسبت به گذشته با محور تهران – مسکو همسویی دارد.

این کارشناس منطقه با اشاره بر اظهارات پوتین رییس جمهور روسیه، در بیان دلیل دعوت نشدن آمریکا در مذاکرات پیش رو گفت: کرملین منتظر انتقال قدرت از دموکرات ها به جمهور خواهان در کاخ سفید است و آنطور که پوتین نقل کرده، در ادوار بعدی مذاکرات از ایالات متحده هم دعوت بعمل می آید.

افقهی با گریزی بر آتش بس سوریه در یکی – دو روز گذشته خاطر نشان کرد: چنانچه آتش بس از سوی معارضان مسلح سوری نقض نشود و طرفین بر عدم تبادل آتش به یکدیگر پایبند باشند وهمچنین جلسه آستانه حامل دستاورد باشد، روسیه زمینه بیشتری را برای مشارکت آمریکا در صلح سوریه فراهم می‎آورد.

وی تصریح کرد: امروز شرایط منطقه به گونه‎ای است که ایجاد صلح پایدار در سوریه به نفع آمریکا است.بدان معنا که پایان جنگ دراین کشور اکنون به یک اجماع بین‎المللی رسیده لذا هر کشوری مخالف باشد متضرر خواهد شد.

افقهی افزود: تمام بازیگران منطقه و جنگ در سوریه نهایتا باید سند صلح سوریه را در هیات شورای امنیت به امضا برسانند. از این رو واشنگتن مایل نیست در پایان ماجرا به عنوان مخالف صلح و موافق جنگ وجه خود را مخدوش سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها