رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بعد از شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در استان‌های تهران و کرج، این ویروس در استان‌های قزوین و گلستان و در دو تالاب میانکاله و میغان هم گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۲۶۹۵

به گزارش تسنیم، مهدی خلج با اشاره به این‌که ویروس آنفلوآنزا در استان‌های تهران، کرمانشاه و قم با تلاش ادارات دامپزشکی، استاندارها و پرورش‌دهندگان طیور مهار شده است، اظهار کرد: بر اساس گزارش بازرسان دامپزشکی یک واحد مرغداری در قزوین و یک واحد نیز در استان گلستان به ویروس آنفلوآنزای اچ5 ان8 آلوده شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که پرندگان مهاجر عامل اصلی انتقال بیماری هستند، کارشناسان سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست در مشاهدات و نتایج آزمایش‌ها از دو تالاب میانکاله در استان گلستان و تالاب میغان در استان مرکزی، اعلام کردند وجود این بیماری اثبات شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: به منظور مدیریت و جلوگیری از انتشار بیماری، ماموران سازمان حفاظت محیط زیست در تمام تالاب‌ها و آب‌بندهای کشور مستقر شدند تا در صورت مشاهده علائم بیماری و تلفات پرندگان وحشی، موارد را به ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

خلج گفت: ماموران سازمان حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده لاشه پرندگان وحشی، آنها را جمع‌آوری می‌کنند تا مورد هجوم حیوانات گوشتخوار قرار نگیرد. وی عنوان کرد: صیادان از شکار پرندگان وحشی مهاجر خودداری کنند و مردم نیز این پرندگان را از بازارهای محلی بویژه در استان‌های گلستان و گیلان خریداری نکنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: مرغداران نیز به محض مشاهده بیماری در واحد پرورشی، موارد را به ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها