تاکو یکی از معروف‌ترین غذاهای مکزیکی است که به طبع ما هم نزدیک است و طرفداران خاص خودش را در رستوران‌های شهر دارد. این بار برای خوردن تاکو از خانه خارج نشوید و خودتان در خانه این غذای لذیذ را درست کنید.
کد خبر: ۹۸۲۱۴۰

مهم‌ترین نکته طبخ این غذا تهیه ادویه تاکوی مکزیکی است. برای تهیه این ادویه این مواد را احتیاج دارید: پودر فلفل قرمز تند: یک قاشق غذاخوری، پودر سیر: نصف قاشق چایخوری، پودر پیاز: یک‌چهارم قاشق چایخوری، فلفل قرمز: یک‌چهارم قاشق چایخوری، آویشن خشک: نصف قاشق چایخوری، پاپریکا: نصف قاشق چایخوری، پودر زیره: یک و نیم قاشق چایخوری، نمک: یک قاشق چایخوری و فلفل‌سیاه ساییده: یک قاشق چایخوری. این مواد را با هم مخلوط کرده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

برای درست کردن نان تاکو به این مواد احتیاج دارید:

آرد ذرت: 150گرم

نمک: نصف قاشق چایخوری

آب: نصف لیوان

روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری

همه موادتان را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید و آب را اضافه کنید و هم بزنید. آب کمی ولرم باشد بهتر مخلوط می‌شود و خمیر یک‌دست‌تری بدست می‌آید. خمیر را پس از چند دقیقه ورز دادن در نایلکس قرار دهید و بگذارید یک ساعتی استراحت کند. بعد به اندازه یک نارنگی متوسط از خمیر بردارید و با وردنه صاف و نازک کرده و در روغن سرخ کنید و بعد از سرخ شدن از وسط تا کنید و مواد داخل آن بریزید.

مواد داخل تاکو:

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

پیاز نگینی خردشده: یک عدد

سیرخردشده: 2 حبه

فلفل سبز خردشده: 2 عدد

کاهوی ریز خردشده: سه قاشق‌غذاخوری

گوجه فرنگی نگینی خردشده: 2 عدد

پنیرپارمزان رنده شده: 50 گرم

ادویه مخصوص تاکو: به میزان لازم

سس کچاپ تند: به میزان لازم

طرز تهیه تاکو:

پیاز را تفت دهید و گوشت چرخ شده را به آن اضافه کنید تا گوشت تفت بخورد. نمک و فلفل و ادویه تاکو را به آن اضافه کنید و فلفل‌های خرد شده را در آن بریزید تا تفت کوچکی بخورد. سیر و نمک و فلفل را هم اضافه کنید. بعد داخل نان تاکو را به ترتیب با مخلوط گوشت،‌ پنیر پارمزان،‌ گوجه‌فرنگی و کاهو پر کنید و روی آن سس تند بزنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها