همایون یوسفی، عضو فراکسیون ورزش درباره افزایش 21 درصدی بودجه ورزش ـ که در مجلس در حال بررسی است ـ گفت: ورزش باید در اولویت بودجه و برنامه‌ریزی قرار بگیرد. رویکرد دولت در تامین نیازهای ورزش، واقعی نیست.
کد خبر: ۹۸۰۴۳۵

به همین دلیل هر روز شاهد مشکلات مالی بیشتری در ورزش هستیم. افزایش قطره چکانی، دردی را دوا نمی‌کند. علاوه بر دولت، باید زمینه ورود بخش خصوصی و دیگر منابع مالی برای بودجه ورزش در نظر گرفته شود. در تمام دنیا، ورزش به اقتصاد تبدیل شده و منابع پایدار مالی دارد. این منابع مالی پایدار شامل حق پخش تلویزیونی یا مالیات‌های مختلف است. در ایران تا قوانین اصلاح نشود، منابع پایدار ایجاد نمی‌شود و بدون منابع پایدار، وضعیت ورزش روز به روز بدتر می‌شود.

در بخش دیگری از برنامه همیشه با ورزش رادیو ورزش، علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو گفت: 21 درصد افزایش بودجه ورزش برای کار بزرگی که قرار است ورزش انجام دهد، ناچیز است. با گران شدن قیمت دلار و افزایش حداقل 10 درصدی حقوق کارمندان در سال آینده، عملا مبلغ قابل توجهی به بودجه اضافه نشده است. با توجه به این که سال آینده، چند رویداد مهم از جمله مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را در پیش داریم، باید بودجه‌ای درخور در نظر گرفته شود. وی ادامه داد: معتقدم، تقسیم بودجه به هیچ عنوان برنامه محور نیست و بر اساس معیارهایی که برای من روشن نیست، تقسیم می‌شود. بودجه‌ای که سال 94 به فدراسیون ووشو تعلق گرفت، به نسبت بودجه سال89، 18 درصد افزایش یافت در حالی که هزینه‌های ما چهار برابر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها