آیت الله مکارم شیرازی:

استقلال صدا و سیما به نفع همه است

رئیس کمیسیون خبر جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما:

صداوسیما به عنوان رسانه ای فراتر از قوا، رویکرد فراجناحی و فراملی دارد

علیرضا قزوه عضو کمیسیون موسیقی جشنواره نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه نقطه قوت کشور در جهان ادبیات و عرفان است گفت: ایران کشوری است با محصولات بسیار در عرصه های مختلف اما چیزی که ما را در جهان معرفی می کند عرفان و ادبیات است.
کد خبر: ۹۷۹۷۳۴
صداوسیما به عنوان رسانه ای فراتر از قوا، رویکرد فراجناحی و فراملی دارد

به گزارش جام جم آنلاین علیرضا قزوه عضو کمیسیون موسیقی جشنواره افزود: عرفان و ادبیات ریشه در تاریخ گذشته دارد نام های بزرگی چون خیام، حافظ، سعدی و ... هر کدام خود مراکز یک استان هستند.

وی ادامه داد: در تمام استان ها چهره های بزرگی وجود دارد و نمی توان استانی را نام برد که ظرفیت شعر آن خوب نباشد. انقلاب اسلامی با سرود شکل و در دهه اول انقلاب اوج گرفت و کم کم ترانه جای خود را به سرود داد در صورتی که به سرودهای انقلابی نیاز بود.

سید داود موسوی رئیس کمیسیون خبر جشنواره در ادامه برنامه هدهد 19 تاکید کرد: مجموع 33 گانه خبر مراکز به عنوان زنجیره ای ارزشمند فعالیت گسترده ای دارند و چتر خبری در شهرهای بزرگ و کوچک گسترده شده و 241 بخش خبری رادیویی در مراکز فعال هستند.

وی با بیان اینکه شبکه های استانی کارکرد متفاوتی دارند گفت: شبکه های محلی و استانی طرفیت بالایی دارند و بیش از 80 درصد مردم به شبکه های استانی خود اعتماد دارند و به عنوان مرجع به آنها مراجعه و تمام کارکردهای خود را با منبع خبری استان هماهنگ می کنند.

در حوزه اطلاع رسانی سیستم های نوینی وجود دارند اما برای گسترش آنها باید سرمایه گذاری قوی صورت گیرد. تلویزیون به عنوان رسانهِ نظام در همین راستا گام برمی دارد. اتحاد و وفاق و همدلی در تمام استانها وجود دارد و صداوسیما به عنوان یک رسانه ای فراتر از قوا، رویکرد فراجناحی و فراملی دارد.

فتح الله امیری کارگردان و مستندساز در ادامه با اشاره به اینکه مستندسازی در مراکز استان ها یک گام جلوتر از استان تهران است گفت: در 5 سال اخیر با مراجعه به تاریخ جشنواره سینما حقیقت و فجر شاهد هستیم که 90 درصد مستندهای مراکز استان ها جایزه گرفته اند.

وی افزود: زمانی که مستندسازان مراکز استان ها مطمئن باشند مستندشان علاوه بر مراکز استان ها در سطح جهان هم پخش می شود آثاری قوی تولید می کنند و این امر موجب می شود پولی که از بیت المال برای ساخت مستند هزینه شده با فروش آن در بازارهای جهانی، بودجه دوباره به منبع خود برگردد.

این کارگردان و مستندساز با بیان اینکه هر شبکه استانی می تواند به اندازه یک شبکه مستند عمل کند یادآور شد: هر استان باید سوژه های ناب را ابتدا به کشور و بعد به جهان معرفی کند.

محمد صادقی مدرس و بازیگر با تاکید بر اینکه استعدادهای زیادی در شهرستان ها وجود دارد و شکوفا شدن آنها جای کار بسیار دارد گفت: امیدوارم شناسایی استعدادها در شهرستان ها صورت گیرد. تولیدات تصویری نیازمند بودجه مکفی است و زمانی که بودجه لازم در اختیار گروه ها قرار بگیرد کار تا اندازه ای تسهیل می یابد.

وی قصه خوب را بسیار مهم دانست و افزود: تاکید بر روی پرورش استعدادهایی که خوب قصه می نویسند موجب طی کردن مسافت بسیاری از مسیر است چراکه با نوشته های خوب می توان آثار خوبی را خلق کرد.

این مدرس و بازیگر ادامه داد: شناسایی استعدادها امری تخصصی است باید آستین ها را بالا زد و استعدادهایی که در این زمینه تا به حال شکوفا نشدند را جستجو و با معرفی آنها به مراکز هنری کرد و با بالفعل کردن بالقوه ها تازه می توان وارد کار جدی شد. بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی مسیر خوبی در این صنعت طی شده و نباید بیش از این توقع داشت.

نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما از 30 آذر تا 2 دی ماه در شهر اهواز استان خوزستان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها