کارگردان «لاک قرمز» در گفت‌وگو با جام‌جم:

از فروش فیلم‌ام راضی‌ام

سیدجمال سیدحاتمی، کارگردان سینما و تلویزیون فعالیتش را به عنوان برنامه ریز فیلم‌هایی نظیر «مارمولک» و «یک تکه نان» کمال تبریزی آغاز کرد و بعدها دستیار اول او در بعضی از فیلم‌هایش شد. «لاک قرمز» نخستین فیلم سیدحاتمی در مقام کارگردان است.
کد خبر: ۹۷۸۱۷۹

سید‌حاتمی در‌خصوص شرایط اکران فیلم «لاک قرمز» به جام‌جم می‌گوید: در حال حاضر از نظر سالن‌ها و سئانس‌هایی که به «لاک قرمز» اختصاص دادند، در مضیقه هستیم. طبق تعرفه قانونی ما نیاز داریم سالن‌های بیشتری به ما داده شود، اما این سالن‌ها کم کم به ما داده می‌شود و البته در بعضی سینماها سئانس‌هایی به ما اختصاص می‌یابد که خیلی به دردمان نمی‌خورد. با این حال و با توجه به همزمانی اکران فیلم «لاک قرمز» با فیلم‌های تجاری، از فروش فیلم راضی بودیم و از بازخوردهای مردم در فضاهای مجازی و غیره می‌توان به این نتیجه رسید که از تماشای فیلم لذت بردند.

او درباره نقدهایی مبنی بر این که فیلمی سیاه‌نما ساخته، توضیح می‌دهد: سیاه‌نمایی با تلخی متفاوت است. زمانی که شروع به ساخت این فیلم کردم، می‌دانستم با فیلم تلخی مواجه هستم که قطعا جذاب نیست، اما این تلخی است نه سیاهی. در فیلم می‌بینیم در کوچه‌ای که این خانواده زندگی می‌کنند، عروسی است و همسایه‌ها خوشحال هستند. پس این خانواده به خاطر مشکلاتشان گرفتاری‌هایی دارند، اما در اطرافشان زندگی معمول جریان دارد. پس ما تلاشی برای نمایش سیاه‌نمایی نکردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها