فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: وضعیت مدارس روستاهای اطراف شهر یاسوج اسفناک است.
کد خبر: ۹۷۷۹۷۲
وضعیت اسفناک مدارس روستاهای اطراف یاسوج+عکس

به گزارش جام جم آنلاین وبه نقل ازایسنا، سیدمحمدکاظم نظری» به همراه مدیر کل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد و رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بازدید از مدارس ابتدایی مناطق مهریان، بله‌زار و مادوان یاسوج افزود: آشنایی و مشاهده مشکلات آموزشی مدارس ابتدایی این مناطق و تلاش برای رفع آن‌ها از مهم‌ترین اهداف این بازدید است.

وی با بیان این‌که فاصله ی این مناطق تا مرکز شهر فاصله زیادی نیست، بیان کرد: با این وجود وضعیت آموزشی و رفاهی در این مدارس واقعا اسفناک و غیر قابل تحمل است.

فرماندار شهرستان بویراحمد، تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل منطقه مادوان را حدود ۳۶۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان در فضای مسکونی غیر استاندارد که حتی امکانات اولیه و ضروری مانند سرویس بهداشتی را هم ندارد، تحصیل می‌کنند.

نظری نداشتن وسایل گرمایشی، آبخوری، میز و صندلی و امکانات آموزشی را از دیگر مشکلات این مدارس برشمرد و تصریح کرد: گاهی گفتن «وضعیت خوب نیست یا اسفناک است» به تنهایی عمق فاجعه را توصیف نمی‌کند بلکه باید از نزدیک این موارد دیده و لمس شود.

وی با بیان اینکه این مناطق در زمینه آموزشی با مشکلات جدی روبرو هستند، ادامه داد: فضایی برای ساخت کتابخانه در مادوان وجود دارد که اکنون چند سال است ناتمام مانده است. در صورت امکان از این فضا استفاده کرده و بخشی از آن را به ساخت فضای آموزشی برای تحصیل اختصاص دهیم.

نظری بر توجه و حمایت خیرین، بنیادهای نوسازی و مسئولان برای رسیدگی و تامین فضای آموزشی مناسب تحصیل در این مناطق تاکید کرد و افزود: توجه و تامین فضای فیزیکی برای این دانش‌آموزان یکی از برنامه‌های مهم است.

وی با اشاره به اینکه مجتمعی برای فضای آموزشی در این مناطق در نظر گرفته شد اما به دلیل نبود اعتبار لازم مدت هشت سال بلاتکلیف مانده است، گفت: اعتبارات شهرستانی جوابگوی این کار نبوده و باید از اعتبارات ملی و استانی به این کار اختصاص داده شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد دانش‌آموزان را سرمایه و آینده‌سازان جامعه عنوان و اضافه کرد: باید زمینه تحصیل این قشر به گونه‌ای فراهم شود که بتوانند توسعه اجتماعی و اقتصادی آینده جامعه را رقم بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها