رقابت های جهانی کشتی - مجارستان؛

حسین خانی به مدال برنز دست پیدا کرد

آغاز مسابقات جهانی کشتی

نمایندگان ایران رنگ فینال را ندیدند!

نصف ترکیب چهار نفره ایران در رقابت‌های جهانی کشتی از راهیابی به فینال اوزان مختلف بازماند؛ احسان‌پور جوان و بیابانگرد با تجربه رنگ فینال مجارستان را ندیدند.
کد خبر: ۹۷۷۴۲۳

با توجه به کاهش تعداد اوزان کشتی در بازی‌های المپیک از هشت وزن به شش وزن، اتحادیه جهانی کشتی به منظور حفظ انگیزه کشتی‌گیران دو وزنی که از حضور در المپیک بازماندند، امسال در ابتکاری قابل تامل دست به برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی در اوزان غیرالمپیکی (دو وزن کشتی آزاد و دو وزن کشتی فرنگی زد. درحالی که هیچ‌گاه در سال بازی‌های المپیک رقابت‌های جهانی کشتی برگزار نمی‌شد.

در این میان کادر فنی تغییر یافته تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران پس از برگزاری رقابت‌های انتخابی در اوزان یادشده در نهایت به حضور همزمان یک کشتی‌گیر جوان و یک کشتی‌گیر باتجربه جهت حضور در این رقابت‌ها رای داد. در کشتی آزاد بهنام احسان‌پور جوان باآتیه و مصطفی حسین‌خانی، کشتی‌گیر کارکشته و در کشتی فرنگی نیز یوسف قادریان جوان و افشین بیابانگرد باتجربه به بوداپست مجارستان اعزام شدند.

دیروز در وزن 61 کیلوگرم کشتی آزاد که 22 کشتی‌گیر حضور داشتند، بهنام احسان‌پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با ضربه فنی والودیا فرانگولیان از ارمنستان را شکست داد. در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز مقابل «شینگو آری مو تو» از ژاپن با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید، اما در نیمه‌نهایی برابر لوگان استیبر از آمریکا درحالی که تا ثانیه‌های پایانی از حریف خود پیش بود، با نتیجه 8 بر 9 مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند. او در ادامه تلاشش را برای کسب مدال برنز ادامه داد. با این حال احسان‌پور که پیشتر در جهانی 2015 عملکرد ضعیفی داشت، به نوعی نمره قبولی در این رویداد گرفت و نشان داد می‌تواند در آینده حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اما در وزن 71 کیلوگرم کشتی فرنگی افشین بیابانگرد دارنده برنز جهان و کشتی‌گیر با تجربه‌ای که داعیه حضور در المپیک را هم داشت، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در مجارستان کاری از پیش نبرد. او در همان دور نخست مقابل وارشام بورانیان قهرمان سال 2016 اروپا از ارمنستان با نتیجه 2 بر 2 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریفی از مولداوی، بیابانگرد از دور مسابقات کنار رفت تا شمارش معکوس برای خداحافظی او از دنیای قهرمانی آغاز شود.

امروز و در روز پایانی این مسابقات مصطفی حسین‌خانی در وزن 70 کیلوگرم کشتی آزاد و یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم کشتی فرنگی روی تشک می‌روند و باید دید در پایان این رقابت‌ها علی اشکانی و محمد طلایی سرمربیان جدید تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد چه کارنامه‌ای به ثبت می‌رسانند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها