قائم مقام بانک مرکزی خبر داد

پیش‌بینی حذف ۳ یا ۴ صفر از پول ملی کشور

سرانجام پس از بحث های مختلف بر سر حذف صفر و حتی تغییر نام واحد پول ملی کشورمان که چند سالی ادامه داشت ،هیات دولت در جلسه دیروزخود، تغییر واحد پول ملی ایران از ریال به تومان را به تصویب رساند و در انتظار نظر مجلس بسر می برد. حال اگر مجلس این لایحه را تصویب کند ، یک صفر از پول ملی ایران کاسته خواهد شد و واحد پولی ما از ریال به تومان تغییر می یابد.
کد خبر: ۹۷۶۶۴۷
یوسفیان ملا :حداقل 3 صفر از پول ملی باید حذف شود

به گزارش جام جم آنلاین ، البته در سال 1390 بود که شورای فرهنگ عمومی فراخوانی برای انتخاب نام جدید واحد پول ملی در میان مردم و کارشناسان صادر کرد

بر اساس گزارش این شورا، واحد پول ریال که از زمان رضاخان تعیین شده اصلا واحد پول اسپانیایی بوده است.هر چند اسپانیا هیچ گاه ایران را مستعمره خود نساخت، اما واحد پول آنها را در زمان رضاخان پذیرفتیم واین پذیرش در بعضی دیگر از کشورهای منطقه نیز اتفاق افتاد.اگرچه همه اعضای شورای فرهنگ عمومی در آن زمان بر تغییر ریال اتفاق نظر داشتند ولی نتیجه ای از این اتفاق نظر و فراخوان بدست نیامد تا اینکه هیات دولت دیروز نظر نهایی خود را اعلام کرد.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه وبودجه در گفت وگو با جام جم آنلاین در خصوص این لایحه دولت گفت:تغییر نام ریال به تومان اتفاق جدیدی نیست و هیچ تاثیری در ارزش پول ملی کشورمان ندارد .

وی افزود: سالهاست که همه از فروشندگان و بازاریان در معاملات و داد وستد های مالی خود از نام ریال استفاده نمی کنند و تمام معاملات شفاهی به صورت تومان انجام می شود و فقط در مکاتبات دستگاهای اقتصادی و دولتی وردیف های بودجه از واحد ریال استفاده می شود.در واقع با این تصمیم دولت یک واقعیت ملموس در جامعه در مکاتبات نیز عملی می شود و این تغییر هیچ تاثیری در ارزش پول وتورم برجای نمی گذارد و فقط روند معادلات اقتصادی را تسهیل می کند.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر ما بخواهیم کار اقتصادی تاثیرگذاری انجام دهیم باید حداقل 3 صفر از پول ملی خود کم کنیم و واحد پولی جدیدی را تعریف کنیم.همانگونه که ترکیه با حذف 6 صفر از پول ملی خود توانست تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور خود ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
عاقل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
شیشتاشو هم كه حذف كنی وضع همینه كه هست الكی شكمتونو صابون نزنین
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
سلام ، بهتر است نام بهتری برای واحد پول ملی انتخاب كنند ، احتمالا ً " تومان " یك واژه مغولی است ، چرا یك واژه زیبای ایرانی انتخاب نمی كنند ؟
p
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
هر كاری میكنید فقط زودتر
yuohan
Saudi Arabia
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
۰
۰
بجای این كار ارزش پول رو ببرند بالا و قدرت خرید مردم كه روز به روز با تورم تك رقمی ( خیلی عجیبه ) میاد پایین رو درست كنند حذف صفر كه هنر نیست این همه ادم با حقوق نجومی بجای این نتیجه یه فكری به وضع موجود كنند
: )
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
حالا كه دارید هزینه می كنید و میخواید اسكناسهای جدید چاپ كنید دو سه تا صفر حذف كنید كه بهش بیارزه.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
با عرض سلام خدمت آقای نماینده محترم . لطفا به وضعیت نا بسامان شهر خود بیشتر دقت فرمایید تا تمركز كردن بر روی حذف تعداد صفر های پول ملی

نیازمندی ها