روز گذشته دو خبر متفاوت در رابطه با سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا منتشر شد.
کد خبر: ۹۷۶۶۱۵
سهمیه 1 + 3 ایران در انتظار تایید نهایی AFC / تا اطلاع ثانوی سهمیه همان 2 + 2 است

به گزارش جام جم آنلاین ، ابتدا سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد که سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2 + 2 است. این بدان معناست که فقط استقلال خوزستان و ذوب آهن سهمیه مستقیم خواهند داشت و استقلال و پرسپولیس باید کار خود را مرحله پلی آف آغاز کنند.

اما مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران با ادله و مدارکی اظهار داشت که به دلیل تعطیلی لیگ عراق سهمیه این کشور به ایران داده شده است. البته با توجه به اینکه سهمیه کشور عربستان 3+ 1 است سهمیه عراقی ها به طور اتوماتیک به ایران می رسد. تاج سهمیه 3 + 1 ایران را قطعی می داند این در حالی است که این خبر هنوز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی اعلام نشده است.

در واقع مهدی تاج بدون تایید نهایی AFC این موضوع را قطعی می داند در صورتی که با مراجعه به سایت مقر فوتبال آسیا همان سهمیه بندی قبلی را می بینید که حاکی از تعلق گرفتن سهمیه 2 + 2 برای ایران است. این یعنی اینکه همچنان پرسپولیس و استقلال باید به مرحله پلی آف بروند.

تا اطلاع ثانوی سهمیه ایران همان چیزی است که در کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده است نه چیزی که مهدی تاج اعلام می کند.

البته اظهارات مهدی تاج می تواند به واقعیت تبدیل شود. عراقی ها به معنای واقعی لیگ فوتبال ندارند و بعید نیست همین امروز AFC رسما اعلام کند که سهمیه آنها به ایران می رسد تا حداقل پرسپولیس از حضور در بازی پلی آف نجات پیدا کند. با سهمیه 3 + 1 تیم های ذوب آهن (قهرمان جام حذفی)، استقلال خوزستان (قهرمان لیگ برتر ) و پرسپولیس (نایب قهرمان فصل گذشته ) به صورت مستقیم به گروه بندی مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می کنند اما استقلال برای کسب مجوز حضور در مرحله مقدماتی این رقابت ها باید ابتدا در دو بازی رفت و برگشت پلی آف شرکت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
۰
۰
این ای اف سی ها همیشه خواب تشریف دارند .! تصمیمات آنها یك ماه بعد در سایتشان به روز می شود .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها