بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات نخست وزیر بریتانیا در اجلاس منامه واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۷۶۴۱۵
واکنش وزارت خارجه به اظهارات نخست وزیر انگلیس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،بهرام قاسمی با اشاره به اظهارات " ترزا می" نخست وزیر بریتانیا در جمع سران شورای همکاری خلیج فارس گفت: کشورهایی که مداخله جویی های غیر مسئولانه آنها در سایر کشورها موجب گسترش ناامنی، جنگ، خشونت و تروریسم شده است در جایگاهی نیستند که دیگران را به مداخله در امور منطقه متهم نمایند.

وی با اشاره به سیاست‌های تفرقه افکنانه بریتانیا افزود: جمهوری اسلامی ایران، ریشه بخشی از این اظهارات را ناشی از تحولات در روابط این کشور با اتحادیه اروپایی می داند که مشکلات، کمبودها و پیچیدگی هایی را در منافع و جایگاه بین المللی انگلیس ایجاد کرده و باعث شده است نخست وزیر این کشور متناسب با فضای اجلاس شورای همکاری خلیج فارس و برای خوشایند تعدادی از سران کشورهای عضو این شورا، حرف هایی نسنجیده علیه دولت و ملت ایران بر زبان بیاورد.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان گفت: به نظر می‌رسد هدف از این‌گونه اظهارات تلاش برای عقد قراردادهای جدید هنگفت تسلیحاتی بین انگلیس و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و در نهایت، تشدید بحران های ناشی از جنایات جنگی آنها علیه ملت های مظلوم یمن، سوریه، بحرین، عراق و دیگر کشورهای اسلامی منطقه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
بسیار عالی بود و به جا ولی اینو بدونیم استفاده از رسانه های جمعی در بیان حقایق بسیار موثر و مفید خواهد بود باید برای بیان حقیقتهایی كه اونطرف مرز از عكس آن برای تحریك اذهان و شستشوی مغزی مردم استفاده میشه بارها و بارها و بارها با صدای بلند و شیوه های جدید رسانه ای استفاده كرد و تاثیرگذار بود ما نقش رسانه رو خیلی كمرنگ میبینیم در صورتی كه نقش آن كمرنگتر از جنگ تمام عیار و تصرف كامل جبهه دشمن نیست.
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
ترزامی خجالت نمیكشه بین اون همه لات و اراذل و اوباش (سران شورای همكاری خلیج فارس) داره چرت و پرت میگه !!!!! انگلیس فكر میكنه همشون مثل كفتار یا سگهای وحشی جمع بشن میتونن غلطی بكنن و خوب میدونن كه اگر سرتا پا اشتباهی ازشون سربزنه ، برای همیشه از حرام بدنیا اومدنشون واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااقعا پشیمون میشن . عوضیهای رذل !!!!!!!!!!!!
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
همین انفعال و انشاء خوانی وزارت خارجه این مفسدین را جری تر كرده و ما نمی دانیم تا كی باید شاهد چنین واكنش های بی اثر و آبكی باشیم ؟؟؟!!!
حداقل برخورد در چنین مواقعی احضار سفیر و یا بالاترین مقام سفارت و اعتراض شدید است، اما وزارت خارجه ما به یك انشاء آبكی سخنگو بسنده می كند!!
تا كی باید شاهد چنین رفتاری باشیم؟؟؟؟!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
۰
۰
دكتر احمدی نژاد با لگد این روباه پیر را از كشور بیرون انداخت . دولت تدبیر و ناامیدی دوباره پای كثیف این استعمار گر را به ایران باز كرده .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها