چهارشنبه گذشته - 10 آذر - سالروز اجرای حکم قصاص شهلا جاهد، زن جوانی است که پرونده و محاکمه‌اش یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های دهه 80 بود.
کد خبر: ۹۷۵۷۰۳

خدیجه معروف به «شهلا» متولد 20 اردیبهشت‌ 1348 زمانی که با فوتبالیست سرشناس آشنا شد، گمان نمی‌کرد روزی به عنوان متهم اصلی قتل همسر این بازیکن سال‌های دور فوتبال ایران در صدر اخبار صفحات حوادث مطبوعات قرار گیرد و با گذشت هشت سال از وقوع جنایت، سوت پایان زندگی‌اش در بامداد دهمین روز آذر 89 در 41 سالگی توسط اولیای دم مقتول به‌صدا درآید. شهلا متهم بود در سال ‌ 81 با 37 ضربه چاقو، زنی به نام فاطمه (لاله) سحرخیزان را به قتل رسانده است. متهم در تحقیقات اولیه منکر ارتکاب قتل شد، اما در تحقیقات بعدی اعتراف کرد به دلیل علاقه‌ به شوهر مقتول که از بازیکنان سرشناس سابق فوتبال است، وارد منزل او شده و در درگیری با وی، او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده است.

در پی اعترافات صریح متهم، وی در حضور قاضی، صحنه جنایت را بازسازی و جزئیات قتل را تشریح کرد. بعد هم با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد.

حکم برای تائید نهایی و اجرا راه زیادی را طی کرد.آن‌طور که روزنامه‌ها در 12 آذر 89 نوشتند، زمانی که شهلا پای چوبه دار رفت، آخرین تلاش‌هایش را برای جلوگیری از اجرای حکم انجام داد. حتی با مادر مقتول صحبت کرد. اولیای دم لاله به هیچ عنوان حاضر به گذشت نبودند و شهلا هشت سال بعد از قتل قصاص شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها