فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: کلاهبردار حرفه ای که تحت عنوان یک شرکت سرمایه گذاری در اراک بیش از 52 میلیارد ریال کلاهبرداری و چک بی محل صادر کرده بود، در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر: ۹۷۴۵۶۴
کلاهبرداری میلیاردی با تاسیس شرکت کاغذی

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سردار کیومرث عزیزی گفت: در تیر ماه سال جاری، پرونده ای به پلیس آگاهی استان ارجاع شد که مستندات و بررسی های مقدماتی کارآگاهان، حاکی از کلاهبرداری گسترده متهم پرونده بود.

وی ادامه داد: ‌در تحقیقات اولیه، شاکی پرونده به کارآگاهان گفت که چندی پیش در محل کار خود با فردی آشنا می شود که وی اذعان داشته دارای شرکت واردات و صادرات بوده و در زمینه مواد غذایی فعالیت می کند که این فرد پس از مدتی ، او را نیز دعوت به سرمایه گذاری در این زمینه می کند.

سردار عزیزی افزود: در طول مدت آشنایی، متهم پرونده تحت عنوان سرمایه گذاری و در بستر ترفندهایی خاص، طی دو مرحله بیش از دو میلیارد ریال از فرد شاکی دریافت می کند و سپس بدون عمل به تعهدات خود، متواری می شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بلافاصله تیمی ویژه از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، بررسی موضوع را آغاز کردند که سرانجام با استعلام های صورت گرفته مشخص شد که هیچ سابقه ای از ثبت شرکت توسط متهم پرونده در سامانه های ثبت شرکت ها موجود نیست که بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضائی دفتر شرکت جعلی او در شهر اراک پلمب شد.

وی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات پلیس، 10 نفر دیگر از شهروندانی که از آنان کلاهبرداری شده بود نیز شناسایی شدند، افزود: این فرد 22 میلیارد و 648 میلیون ریال از این افراد کلاهبرداری و در حدود 30 میلیارد ریال نیز اقدام به صدور چک های بی محل کرده است که با ادامه تحقیقات تخصصی پلیس، متهم شناسایی و دستگیر شد.

سردار عزیزی افزود: متهم در اعترافات خود اذعان داشت که با اجاره مغازه و سوء استفاده از نام شرکت و تهیه مهر برجسته و سربرگ شرکت مذکور، مبادرت به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:‌ در نهایت پس از تکمیل تحقیقات و شناسایی شاکیان و انجام مواجهه حضوری ، متهم مذکور به همراه پرونده اتهامی، به مرجع قضایی معرفی و سرانجام با قرار وثیقه سنگین روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها