به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر گروه مدیریت ایدههای گردشگری نظرسنجی عوامل نمایشگاه گردشگری لندن را ترجمه کرده اند در این نظرسنجی از یک هزار و ۱۴۵ گردشگر تفریحی انگلیسی و دو هزار و ۴۴ فعال صنعت گردشگری در طول نمایشگاه بازار جهانی سفر لندن(WTM) که از هفتم تا نهم نوامبر برگزار شد، درحوزه گردشگری سوال شده است.
در این نظر سنجی آمده که ۲.۳ بریتانیاییها در سال ۲۰۱۶ به تعطیلات رفتهاند و ۶۷ درصد از شرکت کنندگان در نمایشگاه گردشگری لندن اعلام کردهاند که صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۷ رشد خواهد کرد و از نظر ۱۵ درصد شرکت کنندگان، این رشد چشم گیر خواهد بود. اما بیش از دو سوم شرکت کنندگان این نمایشگاه انتظار دارند که کسب و کارشان رشد یابد و ۲۱ درصد انتظار رشد چشم گیری را دارند.
۴۷ درصد فعالان صنعت گردشگری معتقدند که برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تاثیر منقی بر شرکت آنها خواهد گذاشت و از نظر ۳۰ درصد آنان برگزیت منجر به افزایش قیمت ها می شود.
اما ۴۷ درصد از گردشگران تفریحی درباره نرخ مبادله ارز (پوند و یورور) دغدغه دارند و ۴۳ درصد آنها نگران افزایش هزینه های کلی رفتن به تعطیلات هستند. ۴۲درصد از شرکتها چنین اظهار کرده اند که برگزیت منجر به دشوارتر شدن استخدام کارکنان خواهد شد ۶۵ درصد بریتانیاییها هم نگران اثرات برگزیت بر روی سفرهای تعطیلات خود هستند.
طبق این نظرسنجی چهار مقصد هند، کوبا، چین و ایسلند جزو مقاصد پرطرفدار در سال ۲۰۱۷ است و به گفته ۵۵ درصد از شرکت های گردشگری این شرکتها در سال ۲۰۱۷ تجارت بیشتری با چین انجام می دهند.
براساس این نظرسنجی ۶۰ متخصصان ارشد گردشگری معتقدند که کلینتون گزینه بهتری برای صنعت گردشگری بود و ۷ درصد آنها ترامپ را بهترین گزینه میدانستند.
همچنین ۳ درصد از گردشگران تفریحی اهل بریتانیا دوست دارند که صندلی آنها در هواپیما کنار ترامپ باشد. این رقم درباره کلینتون ۱۷ درصد است.
۴۷ درصد از فعالان اقتصادی گردشگری هم اظهار کردهاند که کسب و کار آنها تحت تاثیر AIRBNB قرار نگرفته است از نظر ۳۲ درصد آنان این شبکه تاثیر منفی و از نظر ۲۱ درصد آنها تاثیر مثبت گذاشته است. همچنین ۱۲ درصد از گردشگران بریتانیا از این شبکه استفاده کرده اند و ۶۰ درصد آنها بازهم از این شبکه استفاده می کنند.
امروزه بیش از نیمی از والدین در انگلستان کودکان خود را در طول سال تحصیلی به سفر و یا گردش خارج از مدرسه میبرند. ۷۰ درصد از آنان در انتخاب های خود به دنبال لوگوهای ABTA و ATOL هستند (ضمانت بازگشت پول پرداختی بابت بسته های سفر هوایی و غیر هوایی ارائه شده توسط توراپراتورهای انگلستان)
همچنین از میان هر ۱۰ بریتانیایی برای ۹ نفر مهم است که سفرهای آنها از نظر مالی حفاظت شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد