سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در سفری از پیش برنامه‌ریزی شده و در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی ـ اقتصادی، طی چند روز آینده به کشورهای هند، چین و ژاپن سفر می‌کند.
کد خبر: ۹۷۳۷۵۶

به گزارش اداره دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در اجلاس کشورهای قلب آسیا در مورد افغانستان به هند سفر کرده و در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه سپس به دعوت وزرای خارجه چین و ژاپن از این کشورها دیداری رسمی خواهد داشت. ملاقات با همتایان چینی و ژاپنی و برخی مقامات بلندپایه این کشورها و نیز برگزاری همایش تجاری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر دکتر ظریف به این دو کشور مهم شرق آسیاست.

قاسمی درخصوص ترکیب هیات همراه وزیر امور خارجه اظهار کرد: در ترکیب هیات همراه، روسای 38 شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی، 15 شرکت دانش‌بنیان وابسته به ستاد همکاری‌های علمی و فناوری و هشت بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی، بازرگانی و علمی به منظور ملاقات‌های تجاری و شرکت در همایش‌های مشترک اقتصادی میان ایران، هند، چین و ژاپن حضور خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها