رئیس‎جمهور ترکیه می‌گوید هدف از حضور نیروهای نظامی این کشور در خاک سوریه براندازی دولت بشار اسد است.
کد خبر: ۹۷۳۵۱۳
اردوغان: هدف ما براندازی دولت اسد است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی ؛ اردوغان در همایشی در استانبول گفت: هدف از حضور نیروهای نظامی این کشور در خاک سوریه براندازی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور عربی جنگ‌زده، است.

رجب طیب اردوغان گفت: بر اساس برآورد من نزدیک به یک میلیون نفر در سوریه جان باخته‌اند و زنان، کودکان و مردان همچنان کشته می‌شوند. سازمان ملل کجاست؟ چه کار می‌کند؟ آیا در عراق است؟ نه! ما صبر پیشه کردیم اما در نهایت نتوانستیم این وضع را تحمل کنیم و با ارتش آزاد سوریه وارد این کشور شدیم.

اردوغان ادامه داد: چرا وارد (سوریه) شدیم؟ ما چشم‌داشتی به خاک سوریه نداریم. هدف بازگرداندن خاک سوریه به صاحبان اصلی آن است. به عبارت دیگر ما برای برقراری عدالت در آنجا حضور داریم. ما برای پایان دادن به حکومت بشار اسد وارد سوریه شدیم.

وی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که ترکیه از سوم شهریور عملیات موسوم به «سپر فرات» را در شمال سوریه آغاز کرده است.

در عین حال، ارتش ترکیه سه‌‎شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد جنگنده‌های این کشور طی عملیاتی در روز دوشنبه چهار مخفیگاه تروریست‌های داعش را در شمال سوریه هدف قرار داده‌اند.

بر اساس این بیانیه، در حملۀ جت‌های ترک 11 داعشی کشته شدند و دو خودروی زرهی آنها نابود شد.

دولت آنکارا که در عملیات سپر فرات از عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه پشتیبانی می‌کند، پیش از این هدف از این عملیات را مبارزه با تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان کُرد عنوان کرده بود.

ترکیه در حالی که به حمایت گسترده از تروریست‌های داعش متهم است، اعلام کرده عملیات خود را تا نابودی همه گروه‌هایی که آن‌ها را تروریستی می‌داند، ادامه خواهد داد.

دولت دمشق نیز در شهریور ماه با ارسال دو نامۀ جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این عملیات را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود، «جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت» خوانده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
ازاده
-
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
رژیم حاكم بر تركیه از حامیان تروریستهای شورشی سوریه است .... و كار تركیه دخالت آشكار و اشغال خاك سوریه است
علی
-
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
سلطان به مملكت خودت برس چكار به سوریه و عراق داری با همان رابطه برقراركنند فاشیست
محمد
-
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
گمان نكنم این خواب به حقیقت بپیوندد ای خوش خیال كه هوای امپراطوری عثمانی در قرن 21 داری
نرم افزار موبایل
-
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
سلام جالبه چه با صراحت اعلام میكنه واقعا اردوغان دیوانه شده از خدا میخواهم این اردوغان رو از روی كره خاكی محو كنه كه باعث و بانی این جنگ ها تو منطقه شده.
ایرانی
-
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
از كی تا حالا تركیه وكیل و وصی كشورهای منطقه شده و نوع حكومت آنها را تعیین می كند .؟! ساقط كردن یك حكومت چه ارتباطی به تو دارد .؟ اجازه این كارو نداری . اینو ما می گیم . یعنی ایران .
مهرداد
-
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
اردوغان تركیه را به سوی نابودی خواهد برد - این قاطی كرده با اروپایی ها و امریكا مشكل پیدا كرده - تقریبا تمام كشورهای همسایه هم از دست این سیاست های این راضی نیستند
نوذر
-
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
سریال سلطان سلیمان رو زیاد دیده توهم زده!!!!! نگران نباشید بزودی دوره ی اردوغان هم تمام میشه.
عباس
-
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
به احتمال زیاد دلارهای نفتی هدیه داده شده سعودی ها دوباره چربیده

نیازمندی ها