رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

هزینه دولت ، هر سال رو به فزونی/ بودجه فرهنگی بسیار ناچیز است

رئیس مجمع تشخیص در دیدار صالحی امیری با اشاره به بودجه سنگین دستگاه های متعدد فرهنگی غیر پاسخگو در کشور گفت: وزارت ارشاد با بودجه کمتر، همواره مورد مطالبه و مؤاخذه قرار می‌گیرد و انتظارات از آن بالاست و باید پاسخگو باشد.
کد خبر: ۹۷۳۰۳۲
انتقاد هاشمی رفسنجانی از بودجه سنگین برخی دستگاه های فرهنگی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار سیدرضا صالحی امیری وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان این وزارتخانه با تأکید بر اهمیت مقوله فرهنگ و ارشاد در بین ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کشور، گفت: وزارت ارشاد به دلیل سروکار داشتن با فرهنگ و ارزش‌های دینی و ملی کشور، از ابتدا جز وزارتخانه‌های مهم و حساس کشور بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دستگاه‌های متعددی در کشور وجود دارند که با بودجه‌های سنگین، متولی امور فرهنگی و تبلیغی هستند و کمتر مورد مؤاخذه و سؤال قرار می‌گیرند و در قبال مسائل فرهنگی پاسخگو نیستند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد به دلیل تنوع دیدگاه‌ها، همواره مورد تهاجم بوده است، تصریح کرد: علت این امر، ماهیت این وزارتخانه است که همیشه با فرهنگ کشور سروکار داشته و دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مقوله فیلم و موسیقی به عنوان یکی از مصادیق اشاره کرد و گفت: در حالی که در سایر دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغاتی از جمله صداوسیما موسیقی و فیلم‌های زیادی تولید و پخش می‌شود، ولی حساسیت نسبت به این دستگاه‌ها و سازمان‌ها کم است، اما در مورد تولیدات مربوط به وزارت ارشاد که به بخش دولتی مربوط می‌شود، حساسیت‌ها، انتقادات و مطالبه‌گری بسیار زیاد است و بعضاً وزیر مورد مؤاخذه و سؤال قرار می‌گیرد.

در آغاز این دیدار، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ارائه گزارش از عملکرد وزارتخانه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود درخصوص اهداف و برنامه‌های این وزارتخانه پرداخت و حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی نیز با بیان اینکه امسال، سال درخشان سینمایی ایران بود و فروش فیلم‌ها در وضعیت خیلی خوبی بودند، به ٢٥٠ فیلم راه یافته به جشنواره بین‌المللی فجر امسال اشاره کرد و در ادامه به تلاش‌های این سازمان درخصوص رفع مشکلات نمایش فیلم رستاخیز پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها