مدیرکل پیش بینی هواشناسی کشور در گفتگو با جام جم آنلاین:

احتمال سقوط بهمن در جاده های کشور / وضعیت هوای کشور در تعطیلات

مدیر کل پیش بینی هواشناسی کشور از احتمال سقوط بهمن در برخی جاده های کشور خبر داد و گفت:در چند روز آینده با افزایش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا در شمال وشمال شرق کشور رو به رو خواهیم بود واز آنجا که به دلیل توده هوای سرد چند روز اخیر، برخی از جاده های کشور از برف پوشیده شده لذا احتمال اینکه با افزایش دما این برف ها ذوب و سبب سقوط بهمن شود بسیار زیاد است.
کد خبر: ۹۷۲۹۱۵
احتمال سقوط بهمن در جاده های کشور / وضعیت هوای کشور در تعطیلات

احد وظیفه در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود:جاده های شمال کشور بین اردبیل –گیلان ،گیلان – تهران –قزوین ،مازندران –تهران و مازندران –سمنان این روزها به دلیل بارش های اخیر پوشیده از برف است لذا احتمال سقوط بهمن و تشدید ذوب برف وبالا آمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد.

وی ادامه داد:طی روزهای آینده در جنوب کشور نیز بارش های خفیف باران خواهیم داشت که در برخی نقاط به صورت رگبار موقت رخ خواهد داد.

وظیفه افزایش دمای هوا در تهران وشمال کشور راتا روز پنچ شنبه اعلام کرد و گفت :از روز چهارشنبه سامانه جدیدی از غرب کشور نفوذ خواهد کرد ولی تغییرات زیادی در کاهش دمای هوا ایجاد نمی کند فقط از چهارشنبه شب تا جمعه این سامانه سبب بارندگی در جنوب غربی تا شمال غربی کشور خواهد شد.و استانهایی مثل کرمانشاه ،ایلام ،آذربایجان غربی و کردستان را که در پاییز امسال بارندگی نداشتند تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در باره آلودگی هوای تهران نیز گفت:امروز هوای تهران ناسالم است واین آلودگی تا آخر هفته ادامه خواهد داشت البته از روز پنج شنبه انتظار داریم با ورود سامانه جدید که همراه با بارندگی است کیفیت هوا بهبود بیابد.

وظیفه در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال تکرار سرمای اخیر در روزها ویکی دو ماه آینده وجود خواهد داشت ؟گفت:احتمال تکرار سرمای اخیر وجود دارد و حتی می توان انتظار بدتر از آن را نیز داشت زیرا که هنوز به زمستان نرسیده ایم و سرمای اخیر حاصل یک توده هوایی بود که از ابرهای شمالی از شمال روسیه و اروپا وارد ایران شده است.لذا با گذر سامانه های جوی که طول بلندی دارند این احتمال همیشه وجود دارد که توده هوای سرد دوباره برگردد هرچند که پیش بینی آن کار ساده ای نیست .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
گرفتار
-
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
۰
۰
با سلام یك توده بسیار كوچك امد سه روز گاز منطقه پونك طالقانی تهران قطع است خدا به داد بعد ش برسد!!!!!!

نیازمندی ها