در پی شهادت جمعی از زائران خوزستانی در حادثه انفجار تروریستی شهر حله عراق و مفقود الاثر شدن 80 زائر خوزستانی دو روز عزای عمومی در خوزستان اعلام شد.
کد خبر: ۹۷۲۸۴۳
80 زائر خوزستانی در عراق مفقودالاثر هستند/ اعلام دو روز عزای عمومی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در پی شهادت جمعی از زائران خوزستانی در حادثه انفجار تروریستی شهر حله عراق، در اطلاعیه ای جهت همدری با بازماندگان این شهدا، روزهای یکشنبه و دوشنبه ششم و هفتم آذرماه را در استان خوزستان عزای عمومی اعلام کردند.

اجساد 52 تن از شهدای این حادثه تروریستی که به دلیل شدت سوختگی قابل شناسایی نبوده اند، جهت شناسایی و احراز هویت از عراق به تهران انتقال یافته اند.

به گفته علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، تاکنون مسجل شده است که از این تعداد، 25 تا 30 جسد متعلق به زائران خوزستانی است. بیشتر این شهدا از شهرستان اهواز بوده اند.

80 زائر خوزستانی در عراق مفقودالاثر شده‌اند

یک منبع آگاه در وزارت خارجه گفت: 80 زائر خوزستانی در عراق مفقودالاثر شده‌اند و به نظر تمام این افراد در حادثه تروریستی حله به شهادت رسیده‌اند.

به گفته این منبع در حال حاضر 80 نفر از خوزستان بعد از حادثه تروریستی حله عراق ارتباطشان با خانواده‌هایشان قطع شده است.

با بررسی همه جوانب و ابعاد حادثه تروریستی و با توجه به اینکه سه اتوبوس از زوار خوزستانی که بصورت کاروانی به سرپرستی دو زن در محل حادثه حضور داشتند احتمال شهادت همه این افراد قریب به یقین است.

این منبع با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی مناسب این فاجعه و جنایت تروریستی گفت: جنایت تروریستی حله ابعاد بسیار دردناک و تاسف‌انگیزی دارد و لازم است صدای مظلومیت زوار به جهانیان رسانده شود.

وی تصریح کرد: تاکنون تنها 30 جنازه بر اساس کارت‌های شناسایی و گذرنامه باقیمانده در محل حادثه شناسایی شده‌اند و با توجه به شدت انفجار احتمال نابودی بقیه اجساد بسیار زیاد است.

با این حال از همه افرادی که از زمان جنایت تروریستی حله ارتباطشان با خانواده‌هایشان قطع شده آزمایش DNA گرفته شده و به تهران ارسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
k
-
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
۰
۰
این عزای عمومی رو باید به همراه حادثه دوقطار ، در كل كشور اعلام میكردن ولی هیچ خبری نیست در بالاترین مقام آقای حسن روحانی مسئول این كار هستن اما چی شد پس؟؟؟زمانی كه یك آمریكایی یا یك سربازی از قاره اروپا كشته بشه عزای عمومی جهانی اعلام میكنن اما این همه شهید دادیم پس كو؟متاسفانه تفكر ها آقایانی مثل صادق زیبا كلام هااا در عمق این دولت نفوذ كرده برای همین غیرت و شرف رو رها كردن ، با لغو یك سخنرانی آقا زاده ای نامه هایی و صحبت هایی و حرف هایی زده شد در عین حال انقدر هم اهمیت نداشت در حالی كه حادثه های اینچنینی رخ میده اما واكنش های سرد دولتی هارو نگاه كنید(منتشر شود)
ایرانی
-
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
۰
۰
روحشان شاد.وقتی بدونی به جایی كه میری احتمال كشته شدنت بالای 50% هست پس داری خود كشی میكنی.
نظر
-
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
منم یه همچین عقیده ای دارم . متاسفانه نظر من درج نشد .
مرتضی
-
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
از كجا میدونی احتمال كشته شدن بالای 50 درصه؟؟؟ مگه چند نفر از این چند میلیون زائر ایرانی كشته شدند؟؟؟ در طول پیاده روی اربعین خطری ایرانی ها رو تهدید نمیكرد، باید دید چرا نیروهای امنیتی تو آخرین دقایق از این حمله غافل بودند؟؟!!
امیر حسین
-
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
۰
۰
بابا غیرت هم خوب چیزیه شما مردم خوزستان یادتون رفته عراقی ها چه جنایاتی رو در خوزستان سر شما و شهرتون اوردن در زمان جنگ تحمیلی ؟ وقتی می دونید عراق كشور امنی نیست چرا میرید مگه دیگه حلیمه كه حول می زنید ؟ زیارت مستحبه نه واجب .
مرتضی
-
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
مگه فقط از خوزستان رفتند زیارت كربلا بردار من كه الان خوزستانیا بی غیرت شدند؟؟؟!!!
علی
-
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
۰
۰
چند ساله كه ملت میرن و میان، چطور میگی بالا 50 درصد یه صفر زیادی گذاشتی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها