جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خبر داد

کشف و دستگیری ۳ شبکه بزرگ مفاسد اقتصادی

شبکه سازمان یافته اختلاس، ارتشاء و تبانی در معاملات دولتی در گمرک، توسط سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و همکاری دادستانی مرکز استان متلاشی شد.
کد خبر: ۹۷۱۷۱۷
شبکه فساد مالی در گمرک سیستان و بلوچستان متلاشی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، در راستای عملیاتی شدن فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی ، خلع ید افراد خائن به اموال بیت‌المال در دستور کار ویژه تیم‌های تخصصی این مرکز قرار گرفت.

سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان پس از جمع‌آوری و تدوین اخبار مردمی رسیده درباره برخی معاملات غیرقانونی در گمرکات استان و تائید اولیه، رصد و پایش اطلاعاتی خود را آغاز کردند که به منظور هدف قرار دادن سرشبکه‌های اصلی این شبکه، 6 ماه کار اطلاعاتی دقیق و شبانه‌روزی بر روی این پرونده صورت گرفت.

پس از محرز شدن فساد مالی و وجود مستندات اختلاس‌های کلان در این ارگان، با کسب مجوزهای قانونی و هماهنگی با دادستانی مرکز استان، سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان موفق شدند در چندین عملیات ضربتی و هماهنگ، چند نفر از مدیران و پرسنل گمرکات استان را دستگیر کنند.

متهمان در بازجویی‌های تخصصی پس از مواجه شدن با مستندات قانونی غیرقابل انکار، به جرم خود اعتراف کردند و پرده از اختلاس‌های مالی میلیاردی، ارتشاء و تبانی در معاملات دولتی خود در حوزه گمرک استان برداشتند.

با دستگیری این افراد، شبکه سازمان یافته فساد مالی در گمرکات استان متلاشی شد و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سپاه سلمان استان در پایان ضمن قدردانی از همکاری مجدانه محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، نقش اطلاع‌رسانی و همراهی مردم شریف سیستان و بلوچستان در مبارزه و پیشگیری از بروز چنین وقایعی را چشمگیر عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
الف مرندی
-
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
۰
۰
یه شب تو مرز بازرگان موندم چنان وضعیتی رو تو قاچاق سیگار علنی مشاهده كردم كه كمتر كسی باور میكنه

نیازمندی ها