علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره لغو سخنرانی ​اش در مشهد نامه​ای به رئیس جمهور نوشت.
کد خبر: ۹۷۰۴۰۳
نامه علی مطهری به رئیس جمهوری درباره لغو سخنرانی خود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در نامه علی مطهری به حسن روحانی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام آقای دکتر روحانی دامت برکاته
رئیس جمهور محترم

با اهداء سلام و تحیت، همان طور که مستحضر هستید برنامه سخنرانی اینجانب در مشهد در روز اربعین تحت عنوان "تحلیل واقعه کربلا" به دستور دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است لغو شد. امیدوارم این نامه از آقای علم الهدی امام جمعه مشهد نباشد. ارتباط این موضوع با دادستان و احیانا امام جمعه برای من روشن نیست. آن که در این موارد مسئولیت دارد استاندار و شورای تامین است که ظاهرا مسلوب الاختیارند. لطفا برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟ نیروی انتظامی تحت فرمان استاندار است یا دادستان؟ و اساسا ورود دادستان در این گونه موارد بر چه اساسی است؟ آیا اینها با خود اندیشیده‌اند که این قانون شکنی چه تاثیری بر جوانانی که از راه دور برای شرکت در این جلسه آمده بودند خواهد داشت؟ تردید دارم که این قبیل اقدامات داعش‌گونه عالما عامدا علیه انقلاب اسلامی انجام می‌شود یا از روی سهو و نادانی؟

مستدعی است تمهیدی برای نجات استان خراسان رضوی از این گونه استبدادها بیندیشید؛ همان طور که بعد از حادثه شیراز اقدامات جناب عالی باعث نجات استان فارس از این گونه استبدادها شد.

اخیرا در استان خوزستان نیز شبیه این ماجرا برای فرد دیگری پیش آمد. این وضعیت زیبنده دولت جناب عالی نیست؛ گرچه قبول دارم که تلاش برای محدودسازی آزادی بیان از سوی برخی نهادهای حکومتی معمولا در زمان دولت‌هایی که گرایش اصلاح طلبی دارند بیشتر است. چنانچه اقدام موثری در این خصوص مبذول نفرمایید مجلس چاره‌ای جز استفاده از اختیارات قانونی خود نخواهد داشت.

برای جناب عالی و همکاران محترم آرزوی توفیق الهی دارم.
با تقدیم احترام
علی مطهری
اربعین 1438»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
حسین
-
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
دفتر آیت الله علم الهدی جواب مطهری را داد. چرا منعكس نمی كنید؟
مخاطب
-
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
قسمتی از پاسخ دفتر آیت الله علم الهدی به جوسازی مطهری: با كمال تأسف امروز شخصی كه در جایگاه هیات رئیسه مجلس قانون‌گذاری این نظام قرار دارد از قدرتی كه به‌واسطه برقراری مردم‌سالاری دینی در این كشور از مردم به امانت‌گرفته و جزء یكی از قدرت‌مداران این نظام است، استفاده كرده و رئیس‌جمهور را تهدید می‌كند كه اگر پیگیری برای كشف علل انحلال سخنرانی من در مشهد را نكنید، مجلس فلان و بیسار می‌كند!! و با تكیه‌بر قدرت خود به هر كه می‌خواهد تهمت و افترا می‌زند كه «امیدوارم این نامه از آقای علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد نباشد... لطفاً برای ما روشن فرمایید كه حاكم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام‌جمعه؟» و گویا می‌خواهد با این جملات این‌طور القاء كند كه آیت‌الله علم‌الهدی جلوی سخنرانی وی را گرفته است.
بدین‌وسیله اعلام می‌دارد آیت‌الله علم‌الهدی اصلاً به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است و این حق را دارد كه علیه شخص مفتری اقدام قضایی كند و در صورت عدم جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص، اقدام خواهد شد.
هم وطن
-
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
آیت الله علم الهدی ادعای مطهری را تكذیب كرد. تكذیبیه دفتر ایشان را ندیدید یا نخواستید ببینید.
مسعود
-
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
داداش مطهری خودتو ناراحت نكن مملكت قانون داره و
مشهدی
-
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
ایشان در مورد اربعین نمی خواسته سخنرانی كند بلكه در مورد مسایل سیاسی و حزبی میخواسته سخنرانی كند - آقای مطهری شما اگر هم به پست و مقامی رسیدی توی این مملكت از به خاطر پدر استادتان شهید مطهری است وگرنه الان باید دنبال لقمه نانی بودی عزیز
ایرانی
-
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
تعجب می كنم !!! این كه مثل روز روشن است!!! همه می دانند كه حاكم چه كسی است. این چه سئوالی است!
محمد.. شریف
-
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
آقا.... ؟ جام جم جان شما بگو حداقل.؟ قرار بود كنسرت ها لغو بشه در مشهد .. نه سخنرانی اونهم در مورد اربعین حسینی..
بهرام
-
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
اولا خود آقای مطهری در اینجا گفته اند كه امیدوارند آن نامه از طرف امام جمعه نبوده باشد و مستقیما به كسی اتهامی نزده اند. ثانیا همه ما می دانیم كه اصولا نامه كتبی از طرف امام جمعه لازم نیست و ایشان می توانستند اشارتی مثلا تلفنی فرمایند و زحمت نامه را هم دادستانی یا دیگران بكشند. ثالثا، سخن اصلی آقای مطهری این است كه چرا باید یك سخنرانی قانونی لغو شده و هویت كسی كه دستور لغو را داده و دلیل لغو آن اصلا مشخص نباشد.
از پشت مرز مهران
-
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
راه خوبی برای سرپوش گذاشتن بر 10روز آلودگی تهران ، سفر مراكش و مشكلات مردم در ورودی های عراق انتخاب شد .
ولی دیگه قدیمیه

نیازمندی ها