پاملا رمزی تیلور، مدیر یک موسسه غیرانتفاعی در بخش “کلی” در ایالت ویرجینیای غربی در فیس بوکش، هنگام اشاره به بانوی اول آمریکا از عبارت “میمون” استفاده کرده است.
کد خبر: ۹۶۹۷۸۲
مقایسه همسر اوباما با همسر ترامپ جنجالی شد!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرادید ، او احساسات خود درباره ملانیا ترامپ، بانوی اول آینده آمریکا را این طور نوشته بود: "نشاط آور است، که یک بانوی اول با کلاس، زیبا و باوقار در کاخ سفید خواهیم داشت. از دیدن این میمون که کفش پاشنه بلند می پوشد خسته شده ام.”

بورلی والینگ، شهردار شهر، زیر این مطلب این طور نظر داده است: "روزم را ساختی پم.” پم مخفف پاملا است. خانم والینگ، شهردار شهر "کلی” است که فقط ۴۹۱ نفر جمعیت دارد. بنا به آماری که در سال ۲۰۱۰ گرفته شده در این شهر هیچ سیاهپوستی زندگی نمی کند. در کل بخش "کلی” ۹ هزار نفر زندگی می کنند که ۹۸ درصدشان سفیدپوست هستند.

با اینکه این منطقه کم جمعیت است و معمولا ویرجینای غربی، ایالتی کم سر و صداست، اما این نوشته فیس بوکی در آمریکا جنجالی شده است. بیش از یکصد و شصت هزار نفر، طوماری را امضا کرده و خواهان برکناری این دو نفر از مشاغلشان شده اند. واشنگتن پست گزارش کرده که خانم تیلور در روز دوشنبه از سمت خود کنار گذاشته شد.

روز سه شنبه هم شهردار "کلی” استعفا کرده است.خانم تیلور، مدیر یک موسسه غیرانتفاعی بود که به افراد مسن و کم درآمد کمک می کند. خانم تیلور، به یک شبکه محلی گفته که ممکن است از نوشته او برداشت شود که او "نژادپرست” است اما اصلا قصد نداشته پیامی نژادپرستانه منتشر کند. او گفته که قصدش از آن نوشته، صحبت درباره "جذابیت” بوده و "نه رنگ پوست کسی”. خانم تیلور همچنین تهدید کرده که از "افترا زنندگان” شکایت خواهد کرد.

شهردار مستعفی هم بلافاصله نامه ای نوشته بود و ضمن عذرخواهی، گفته بود: "منظورم از آنچه که نوشتم روزی بود که در کاخ سفید تغییر اتفاق بیافتد.” او هم تاکید کرده: "به هیچ وجه نژادپرست نیستم.”بیش از ۶۸ درصد از مردم ایالت ویرجینیای غربی به دونالد ترامپ رای داده اند.

آقای ترامپ بارها به نژادپرستی متهم شده است. از جمله شکایتی که چند سال پیش از او شده بود و او را متهم کرده بودند که در آپارتمان هایش به سیاهپوستان خانه اجاره نمی دهد. آن شکایت با توافق طرفین، در دادگاه به جایی نرسید.

رییس پیشین گروه "کو کلوکس کلان” هم از حامیان آقای ترامپ در این دوره از انتخابات بود و یکی از مشاوران ارشدش در زمان رقابت ها و به زودی در کاخ سفید فردی است که بسیاری او را دارای عقاید "برتری سفید پوستان به نژادهای دیگر” معرفی می کنند.

استیون بنن، که پیشتر مدیر یک وبسایت دست راستی بود، در رقابتهای ریاست جمهوری از نزدیک با آقای ترامپ کار کرد و حالا قرار است استراتژیست ارشد در دستگاه حکومتی دونالد ترامپ شود.
با این حال آقای ترامپ و گروهش این اتهام ها را رد می کنند و تاکید می کنند که او می خواهد رئیس جمهوری همه مردم آمریکا باشد.

همزمان گروه "مرکز حقوقی فقر در جنوب” در گزارشی گفته است که بین روز بعد از انتخابات آمریکا تا صبح روز دوشنبه ۱۴ نوامبر گزارش هایی دایر بر وقوع ۴۳۷ مورد ارعاب و آزار به دلیل نفرت دریافت کرده است.

این گروه نوشت که بسیاری از این حوادث در اشاره مستقیم به کمپین دونالد ترامپ شعارهای روی داده است.

منبع : بی بی سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
كیان
-
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
۰
۰
اتفاقا من به عنوان یك مرد میشل اوباما را بسیار جذابتر از همسر ترامپ می بینم البته اینجا عكس اش خیلی خوب نیفتاده ولی در كل بیشتر به دل مینشیند
نوذر
-
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
ملانیا سالاره به مولا.....خیلی خوشگله.....
یوسف
-
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
۰
۰
بالاخره ان 4سال هم پایان میابد.بقول دكتر مظاهری عمر بشر در برابر عمر زمین مثل یك فوت كردنست.ونیز بقول مادر یزرگ مرحومم(اق گوت قره گوت چای دان گچنده بلنر)اینها همه اش حرف وحدیث است كه بلكه لاتائل است.اینها هیچكدام عموزاده یا خاله زاده ما نبستند.اینها فقط وفقط منافع انی ونه دراز مدت خودرا میخواهند.مگر همین امریكا نبود كه در زمان كمونیسم وجنگ سرد واشغال افغانستان از ترس كمونیستها مدارس علوم دینی را با مخارج وبودجه خود تاسیس كرد وطالبان متولد شدند وسپاه صحابه ولشكر طیبه را بوجود اورد واسامه بن لادن را به انجا گسیل داشت.سری به افریقا بزنید ببینید چه بر جای مانده.تمام جهان اسلام را بخاك وخون كشیده اند.قول میدهم به محض تمام شدن منابع ثروتش كسی در جهان پیدا نخواهد شد كه بداند اسیا وخاور میانه كجاست.المان مملو از سیاه پوستست این همه سیاه پوست انجا با ان تعصبات خشك المانی چكار میكنند؟این ها یا دگار زمان استعمار المان بر قسمتی از افریقایند كه حالا وبال گردنشان شده اند.اولین استعمارگران پرتقالیها بودند.والخ
حسین
-
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
۰
۰
اگه مجردی با یه بزرگی برو خواستگاری اولش داغی متوجه نمیشی بعدا پشیمان میشی .
احمد رضا طیبی
-
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
كسی كه اولش متوجه نباشه آخرشم متوجه نمیشه با یه بزرگ هم متوجه میشه
سحر
-
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
۰
۰
از حقیقت نباید فرار كرد. واقعا چهره خانم اوباما خیلی خیلی خیلی خیلی زشت هست به نظرم. نمیدونم چرا باید اصلا بحث بشه روی این مساله؟ ولی توهین نباید كرد. در مورد همسر آقای ترامپ هم واقعا خانمش زیباست. مدل بوده خب قبلا. خودتون دیگه بخونین تا اخرش
نظر
-
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
ملانیا حرف زدن و كلا هوش بالایی نداره اما همسر اوباما هوش و جذابیت بالایی داشت . ضمنا ملانیا قیافه اش خوشكل نیست تیپ و هیكلش خوبه . كسی میدونه ترجمه فارسی ضرب المثل تركی آقا یوسف چی میشه ؟!!!! ا
لیلا
-
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
صد در صد میشل خوشگلتر جذابتر و با شخصیت تره .
نظر
-
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
4:18 دقیقه و 1:08 دقیقه و 4:43 دقیقه . اینا صبح دیگه . جام جم شاید خوانندگانت خیلی زیاد نباشند اما خیلی پرو پا قرصند .
مهدی
-
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
۰
۰
هفكر نان كن كه خربزه آب است خدارا شكر كه مشكلات خودمان حل شد تكلیف زشتی یا زیبایی این خانمها هم روشن بشه دیگه نگرانی نخواهیم داشت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها