روایتی تصویری از درون گروه "الشباب"

"تروریست‌های سیاه" کجا آموزش می‌بینند؟

گروه تروریستی "الشباب" طی ماه های اخیر توانسته به پیشروی خود در سومالی ادامه دهد و کنترل سه شهر این کشور را در دست بگیرد.
کد خبر: ۹۶۹۴۹۲
"تروریست‌های سیاه" کجا آموزش می‌بینند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرادید، تروریست های الشباب پس از تصرف شهرهای "الواک" در نزدیکی مرزهای کنیا و "گالکایو" موفق شدند "هالگان" واقع در منطقه "هیران" در مرکز سومالی را نیز به اشغال خود درآورند. تصرف این شهرها از سوی الشباب پس از آن انجام شد که نیروهای حافظ صلح، مقاومت چندانی در برابر عناصر الشباب نکردند.

گروه شبه نظامی الشباب که زمانی بخش زیادی از سومالی را در کنترل خود داشت سال‌هاست با دولت این کشور درگیر بوده و به دنبال سرنگون کردن دولت مورد حمایت غرب در این کشور است.

اگر چه طی سالهای اخیر نیروهای دولتی سومالی با همراهی نیروهای اتحادیه آفریقا، الشباب را از عمده شهرها و بنادر مهم این کشور بیرون کرده‌اند اما آنها در دفاع از مناطق دوردست و شهرهای کوچکتر در مقابل حملات الشباب دچار مشکل می‌شوند.

این گروه افراطی تروریستی بعد از سال 1991 زمانیکه گروه های شبه نظامی توانستند به دوران دیکتاتوری در سومالی پایان بدهند به وجود آمد. این گروه ریشه های فکری خود را از وهابیت عربستان گرفته و به دنبال ایجاد یک کشور بنیادگرای مسلمان در شرق آفریقا است.

پیش بینی می شود که الشباب هزاران نفر نیرو داشته باشد که چند صدنفر از آنها را خارجیان تشکیل می هند. خارجیانی که اغلب آنها از خاورمیانه بوده و سابقه جنگ در افغانستان و عراق را دارند. در میان اعضای الشباب جوانانی سومالیایی دیده می شوند که برخی از آنها از جوامع اروپایی و آمریکایی به این گروه پیوسته اند. در همین رابطه "حمزه محمد" عکاس "الجزیره" موفق شده اخیرا با جلب اعتماد عناصر الشباب به یکی از پایگاه های آموزشی این گروه تروریستی برود. او از نحوه آموزش و امکانات آموزشی این گروه در پایگاهی که در مرکز سومالی قرار دارد عکاسی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها