تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در ورزشگاه تانکو عبدالرحمان مالزی مقابل سوریه تن به تساوی صفر بر صفرداد.
کد خبر: ۹۶۹۲۹۵
استادیوم دمشق از عبدالرحمان خطرناک تر بود؟/ کارشناس فوتبال: شکایت کردن فایده ای ندارد

به گزارش جام جم آنلاین ، از آنجایی که سوریه با هیچ متر و معیاری از امنیت برخوردار نیست تمام بازی های این تیم در رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 در یک کشور ثالث برگزار می شود. روز گذشته تیم ملی فوتبال ایران به همین دلیل در مالزی به مصاف سوریه رفت، در ورزشگاهی به نام تانکو عبدالرحمان. این ورزشگاه نه امکانات مناسبی داشت نه زمینی هموار. نه جایگاه کنفرانس خبری مناسب بود و نه حتی جایگاه تماشاگران. زمین این ورزشگاه از حد ضعیف هم پایین تر بود، آنچنان که تمامی نکات فنی مسابقه از بین رفت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا ناامنی کشور سوریه را از انتخابی جام جهانی 2018 گرفت و به جایش یک زمین پر از گل و ناهمواری را جایگزین آن کرد. این یعنی تبدیل یک شرایط مبهم به یک شرایط بد. انگار چیزی بیشتر از این از دست کنفدراسیون فوتبال آسیا برنمی آمد. شاید هم برمی آمد و انجام ندادند. به هر حال وقتی لیست برترین های فوتبال آسیا از نام ایرانی ها خالی باشد می توان نشانه های عداوت این نهاد فوتبالی را با فوتبال ایران دید.

کارشناس فوتبال: دفعه بعد اجازه ندهیم مسابقه در چنین زمین هایی برگزار شود

فرشاد فلاحت زاده کارشناس و مربی فوتبال دراینباره به جام جم آنلاین گفت: آن چیزی که در ورزشگاه تانکو عبدالرحمان دیدیم نه فوتبال که راگبی بود. این بازی از نظر فنی هیچ حرفی نداشت و دلیلش هم زمین وحشتناک ورزشگاه بود و من نمی دانم بر چه اساسی این ورزشگاه انتخاب شد.

وی افزود: باید خوشحال باشیم که در این شرایط حساس هیچکدام از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران آسیب ندیدند چرا که بازی کردن در چنین زمین های ناهمواری بازیکنان شدیدترین صدمات را به دنبال دارد.

فلاحت زاده در پاسخ به این پرسش که امکان شکایت به دلیل اختصاص دادن چنین زمین بدی به دیدار ایران و سوریه هست یا خیر گفت: از چه کسی شکایت کنیم و شکایت را به کجا ببریم؟ خود AFC چنین زمین ناهمواری را برای ما در نظر گرفته است حالا برویم شکایت خودشان را پیش خودشان ببریم؟! شکایت کردن فایده ای ندارد و فقط اتلاف وقت است.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: چیز دیگری که در این مسابقه دیدم این است که زمین به شدت ناهموار ضریب اشتباهات هر دو تیم بالا رفت. روند این مسابقه طبیعی نبود. سوریه هر چند موقعیت داشت اما همین که از ما تساوی گرفته خیلی هم خوشحال است.

وی با تاکید بر اینکه دو امتیاز بسیار حساس از تیم ملی فوتبال ایران سلب شد گفت: بازی کردن در چنین زمین های ناهمواری از لحاظ روانی به شدت تمرکز بازیکنان را به هم می زند. تنها کاری که می توان کرد این است که در دفعات بعد و در صورت تکرار چنین شرایطی ، فدراسیون فوتبال ایران به شدت اعتراض کند و اجازه ندهد تیم ملی فوتبال ایران در چنین زمین هایی به میدان برود.

بازیکن پیشین سایپا گفت: در دور برگشت که چند ماه دیگر انجام خواهد شد، تیم‌ها آنالیز بهتری بر روی یکدیگر انجام می‌دهند و در این فرصت باید نقاط ضعف‌مان را کمتر کنیم. بازی بعدی تیم ملی با قطر است که بازی بسیار سختی به نظر می‌رسد. در این گروه به غیر از ما، ازبکستان و کره جنوبی هم داعیه صعود دارند و به خاطر از دست دادن 4 امتیاز از دو بازی مقابل ضعیف‌ترین تیم‌های گروه یعنی چین و سوریه، وضعیت‌مان سخت‌تر از قبل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شیرازی
-
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
اقا از همین الان برای من به عنوان یك شهروند و علاقه مند به تیم ایران مسجل و مشخص هست كه طبق روال گذشته كارمون به بازی اخر كشیده میشه یعنی دقیقه نود. اون روزی میتونیم یه نفس راحت بكشیم و بگیم قدرتمند هستیم در اسیا كه بازی اخرمون تشریفاتی باشه و از قبل صعود كرده باشیم...
ایرانی
-
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
جام جم محترم ! باور كنید نتیجه این بازی صفر-صفر شد نه یك-یك . من حاضرم این مطلب را ثابت كنم .!!

نیازمندی ها