برای جلوگیری از تداخل با شب‌های قدر

زمان دیدار ایران و ازبکستان تغییر کرد

بازی کره‌جنوبی و ازبکستان با برتری یک بر صفر پیش می‌رفت که کره‌ روی اشتباه لوبانف به گل رسید و در آخرین دقیقه بازی دومین گل را هم زد تا صاحب 3 امتیاز این بازی شود. کره‌ با این 3 امتیاز 10 امتیازی شد تا بالاتر از ازبکستان 9 امتیازی به رده دوم بیاید. گرچه ما با 11 امتیاز در صدر جدول باقی مانده‌‌ایم؛ اما با 3 امتیاز کره‌ جنوبی و تک امتیاز ایران برابر سوریه، سه تیم ایران، کره‌‌جنوبی و ازبکستان، نفس به نفس در جدول پیش می‌روند و این برای ما خطرناک است. اگر ورزشگاه تونکا عبدالرحمان زمین چمن مناسبی داشت و حریف ما هم کمی به فوتبال زیبا فکر می‌کرد، آن وقت می‌توانستیم 3 امتیاز این بازی را از آن خود کنیم و از جدول فاصله بگیریم. حالا امیدهای کره‌ جنوبی زنده شد و ازبکستان هم هنوز برای صعود امید دارد. با وجود این وضعیت پیچیده در جدول، نباید ناامید شویم. ما در صدر جدول هستیم و در دور برگشت هم باید 3 بازی را در خانه برگزار کنیم. همه منتظر آغاز دور برگشت بازی‌ها از ابتدای سال 96 می‌مانیم و امیدواریم در پنج بازی دور برگشت شرایط به سمتی برود که تیم ملی ایران یکی از دو تیم صعودکننده از این گروه به جام جهانی روسیه باشد.
کد خبر: ۹۶۹۱۸۷

کره، امیدوارتر از همیشه

تیم ملی کره جنوبی موفق شد در خانه مقابل ازبکستان به برتری برسد و شانس خود را برای رسیدن به جام جهانی 2018 بالا ببرد. این دیدار که در کره برگزار شد، با برتری ازبکستان در نیمه اول به اتمام رسید. تنها گل این نیمه را بیکماجف در دقیقه 25 به سود ازبکستان به ثمر رساند.

در نیمه دوم، کره‌ای‌ها بهتر و تهاجمی‌تر بازی کردند و موفق شدند با گلزنی نام‌تائه‌هی در دقیقه 67 و کوجاچئول 86 مقابل ازبکستان به برتری برسند. این پیروزی برای کره به‌سختی رقم خورد. با این پیروزی، کره‌جنوبی ده امتیازی شد و به رده دوم جدول گروه A انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا صعود کرد.

لیپی هم کاری برای چین نکرد

همه فکر می‌کردند با وجود لشکری از ستاره‌های محروم در تیم ملی قطر از یک‌سو و قرار گرفتن مارچلو لیپی روی نیمکت تیم ملی چین از سوی دیگر، نتیجه بازی چین و قطر به سود چین رقم بخورد؛ اما تساوی بدون گل دو تیم در چین، نشان داد با این بازیکنان و این وضعیت، نباید از لیپی توقع معجزه داشت. چین در خانه با تساوی بدون گل مقابل قطر متوقف شد تا هر دو تیم دست در دست هم از جدول مسابقات مقدماتی جام جهانی حذف شوند. حالا چین، 2 امتیازی و قطر، 4 امتیازی هستند و خودشان هم می‌دانند بختی برای صعود به جام جهانی ندارند.

اشتیلیکه: مهم 3 امتیاز بود

سرمربی آلمانی تیم ملی کره جنوبی تاکید کرد در جدال با ازبک‌ها مهم سه امتیاز بازی بود که تیمش کسب کرد.

اولی اشتیلیکه پس از برد 2 بر یک تیمش برابر ازبکستان گفت: بازی بسیار سختی بود. ازبکستان در چهار بازی قبلی‌اش تنها یک گل خورده بود و به همین دلیل می‌دانستیم این تیم از نظر دفاعی چقدر قوی است.

اشتیلیکه افزود: پس از دریافت گل و عقب افتادن کارمان حتی سخت‌تر هم شد، اما خونسردیمان را حفظ کردیم، موقعیت‌های گلزنی به مراتب بیشتری از حریفمان داشتیم. این بهترین عملکردی نبود که می‌توانستیم ارائه کنیم، اما با این حال من راضی‌ام.

سرمربی آلمانی کره‌جنوبی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چیز این است که ما سه امتیاز را گرفتیم. بازی بعدی در ماه مارس است، پس ما جهت کسب آمادگی برای آن بازی به اندازه کافی زمان داریم.

بابایان: ازبکستان هنوز شانس دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان با وجود شکست تیمش برابر کره‌جنوبی تأکید کرد که هنوز شانس صعود به جام جهانی 2018 روسیه برای این تیم وجود دارد.

سامول بابایان پس از شکست 2 بر یک تیمش برابر کره جنوبی گفت: بازی را بسیار خوب شروع کردیم، اما نتوانستیم پیروزی خود را حفظ کنیم. با این حال از بازیکنانم به دلیل بازی امروز برابر کره جنوبی قدردانی می‌کنم.

وی افزود: کره‌جنوبی نشان داد تیم قدرتمندی است. باید تاکید کنم که شانس صعود به جام جهانی برای ازبکستان هنوز وجود دارد. من از الان به بازی بعدی فکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها