8 تنیسور برتر دنیا آخرین تور دنیا را برگزار می‌کنند

دوئل جذاب ماری و جوکوویچ

فینال تورهای تنیس دنیا این روزها در لندن برگزار می‌شود. تورنمنت معتبری که انگلیسی‌ها تلاش بسیاری کرده‌اند مانند مسابقات معتبر ویمبلدون از اعتبار و شکوه خاصی برخوردار باشد. با آنکه دنیای تنیس 4 گرنداسلم‌ معتبر دارد که قهرمانی در هر کدام 2000 امتیاز و جوایز نقدی کلانی دارد؛ اما انگلیسی‌ها تلاش بسیاری کردند تا ویمبلدون باشکو‌ترین، پرهزینه‌ترین و معتبرترین گرنداسلم دنیا شود. آنها این مسابقات را با عظمت فراوان روی 17 زمین تنیس چمن در نزدیکی لندن برگزار می‌کنند و مسابقات را به سمتی برده‌اند که هر سال هواداران تازه‌ای پیدا می‌کند. آنها آخرین تورنمنت تنیس دنیا را هم میزبانی می‌کنند. در روزهای پایانی ماه نوامبر و در فاصله 45 روز تا پایان سال میلادی. آخرین تورنمنت تنیس دنیا با عنوان فینال تورهای تنیس دنیا برگزار می‌شود. سالن زیبا و باشکوه «O2 آره‌نا» در لندن از این مسابقات پذیرایی می‌کند و قیمت بلیت‌های به گونه‌ای طراحی شده که مانند گرنداسلم ویمبلدون، فقط قشر برخوردار و مرفه بتوانند از نزدیک بازی‌ها را ببینند. بلیت فینال این تورنمنت تا 8 هزار پوند (حدود 37 میلیون تومان) هم بالا می‌رود.
کد خبر: ۹۶۹۰۴۴

هر سال 8 تنیسور برتر جدول رنکینگ بهترین تنیسورهای دنیا برای پیروزی در این مسابقات با هم رقابت می‌کنند. در مجموع 6 میلیون دلار در این مسابقات تقسیم می‌شود که 2 میلیون و 228 هزار دلار سهم قهرمان و یک میلیون و 50 هزار دلار جایزه نایب قهرمان مسابقات است. جدا از این جایزه‌های وسوسه‌کننده، مسابقات امسال یک جذابیت ویژه هم دارد. اندی ماری تنیسور اسکاتلندی (که انگلیسی‌ها بدون آنکه نام کشورش را ببرند، او را یک تنیسور بریتانیایی می‌نامند و به همین دلیل از او حمایت می‌کنند)، به تازگی جای نوواک جوکوویچ صرب را در صدر رنکینگ گرفته، به شدت به مقام قهرمانی نیاز دارد تا همه 1500 امتیاز قهرمان را مال خود کند. اگر او بتواند مانند مسترز شانگهای، در این تورنمنت هم از جوکوویچ عبور کند و صاحب همه 1500 امتیاز قهرمان این تورنمنت شود، سال 2016 را با صدرنشینی در جدول به پایان می‌برد. اندی ماری با 11185 امتیاز در صدر جدول است و نوواک جوکوویچ با 10980 در رده دوم. همین رقابت نزدیک باعث شده قهرمانی در این تورنمنت برای هر دو تنیسور سرشناس مهم باشد.

فینال تورهای تنیس دنیا امسال در حالی در لندن آغاز شده که برترین تنیسورهای تاریخ در این تور حضور ندارند. راجر فدرر سوییسی که 17 گرنداسلم را با قهرمانی به پایان رسانده و رافائل نادال که 14 قهرمانی در گرنداسلم‌های چهارگانه دنیا را در کارنامه دارد، در این تورنمنت حضور ندارند. آنها مجموعا 31 قهرمانی در گرنداسلم‌ها را به نام خود نوشته‌اند در حالی که مجموع 8 تنیسوری که اکنون در فینال تورهای دنیا در لندن حضور دارند روی هم 19 قهرمانی را در پرونده دارند که 12 قهرمانی متعلق به نوواک جوکوویچ است.

امسال هم 8 تنیسور برتر دنیا به دو گروه تقسیم شده‌اند. اندی ماری، نیشیکوری، چیلیچ و واورینکا در گروه اول و نوواک جوکوویچ، میلوس رائونیچ، دومنیک تیم و ژیل مونفیلس در گروه دوم قرار دارند. در حال حاضر ماری و نیشیکوری در گروه اول و جوکوویچ و رائونیچ در گروه دوم بخت بیشتری برای حضور در نیمه‌نهایی دارند به احتمال فراوان این 4 تنیسور را در نیمه‌نهایی خواهیم دید؛ اما مهم این است که قهرمان این تورنمنت چه تنیسوری باشد؛ ماری یا جوکوویچ؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها