وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده میگ 29 نیروی هوایی این کشور که عصر امروز در دریای مدیترانه سقوط کرد جمعی یگان پروازی عرشه ای ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف این کشور بوده است .
کد خبر: ۹۶۸۷۱۹
سقوط جنگنده روسی به علت نقص فنی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، جنگنده میگ 29 نیروی هوایی روسیه عصر دوشنبه هنگام فرود روی ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف در سواحل سوریه مدیترانه سقوط کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: جنگنده میگ 29 در چند کیلومتری ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف سقوط کرد وخلبان توانست با چتر خود را نجات دهد.

پس از سقوط هواپیما، خلبان هواپیما با کمک امدادگران به ناو هواپیمابر منتقل شده و حالش خوب اعلام شده است.

علت سقوط هواپیما نقص فنی اعلام شده است.

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف در راس ناوگروه دریایی روسیه متشکل از چندین ناو از جمله رزمناو اتمی پطر کبیر و ناوشکن ها و کشتی های پشتیبانی از 20 روز پیش وارد دریای مدیترانه شده اند.

جنگنده های ناو هواپیمابر روسی از 21 آبان ماه پروازهای خود را برای شناسایی مواضع تروریست ها در سوریه آغاز کرده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک مقام نظامی روس نوشته است که جنگنده های چندمنظوره میگ 29 و سوخو 33 روسیه به منظور مطالعه آرایش جبهه جنگ و سنجش عملیاتی مواضع، به صورت مداوم از عرشه ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف به پرواز در می آیند.

این مقام افزود: رزمناو پطر کبیر و ناوچه آدمیرال گریگورویچ نیز برای آغاز عملیات نظامی علیه تروریست ها در هر لحظه از شبانه روز آماده انجام ماموریت هستند.

بنا به این گزارش، کشتی های شناسایی روسیه در کرانه سوریه فعالانه نیز در حال انجام عملیات تجسسی برای هدف یابی ضدتروریستی هستند تا مواضع جدیدی از تروریست ها برای شلیک موشک های کروز پیدا شود.

براساس آخرین گزارش موجود، ناوگان هوایی آدمیرال کوزنتسوف متشکل از 19 جنگنده با توان انجام عملیات در هر شرایط زمانی و آب و هوایی مسلح به تسلیحات هوا به هوا، رهگیری موشک های کروز، بمب های هدایت شونده و بالگردهای ضدزیردریایی و اخطار زودهنگام است.

مسکو از مهرماه سال 94 با درخواست دولت سوریه و استفاده از مجموعه یگان های نیروی هوافضا مستقر در سوریه، پرواز بمب افکن های دوربردی به صورت رفت و برگشت از روسیه، ناوها و زیردریایی ها مواضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها