در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا و امکان تغییر مواضع واشنگتن دربارۀ ایران، کمیتۀ مقررات مجلس نمایندگان امریکا سعی دارد از فروش 80 هواپیمای مسافربری به ایران جلوگیری کند.
کد خبر: ۹۶۷۱۱۷
تلاش برای ممانعت از فروش بوئینگ به ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، این کمیته در حالی به آماده‌سازی پیش‌نویس این طرح پرداخته است که وزارت خزانه‌داری دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا فروش 80 فروند هواپیمای مسافربری شرکت بوئینگ به ایران را با صدور مجوز موردی، بلامانع اعلام کرده بود.

قانون‌گذاران مجلس نمایندگان امریکا در حال حاضر در تعطیلات به سر می‌برند، اما به گفتۀ «بیل هویزنگا»، طراح جمهوری‌خواه این لایحۀ ضد ایرانی، کار بر روی این طرح از روز دوشنبه و با آغاز کار مجلس، شروع می‌شود و حداکثر تا روز چهارشنبه در صحن اصلی مجلس نمایندگان به رأی گذاشته خواهد شد.

هویزنگا در بیانیه‌ای که در ارتباط با این طرح منتشر کرده، فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ به ایران را موجب «تسلیح» حکومت ایران دانسته و گفته است باید جلوی این کار که مبنای آن در دولت اوباما گذاشته شده، گرفته شود.

کمیتۀ قوانین مجلس نمایندگان همچنین قصد دارد در پیش‌نویس طرح ضد ایرانی بیل هویزنگا طرحی دیگر را بگنجاند که بر مبنای آن تعامل بانک‌های واردات-صادرات (اگزیم بانک‌ها) با ایران به‌کل ممنوع خواهد شد.

این طرح‌ها ماه جولای در کمیتۀ خدمات مالی مجلس نمایندگان مطرح شده و رأی مثبت اولیه را کسب کرده‌اند.

لایحۀ ضد ایرانی جمهوری‌خواهان در صورت تصویب در کنگره و ارسال برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی امریکا احتمالاً وتو خواهد شد، اما طرح آن در این مقطع زمانی و با توجه به انتخاب دونالد ترامپ، منتقد و مخالف توافق هسته‌ای امریکا با ایران، به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید امریکا، بر بیم و نگرانی دربارۀ عدم پایبندی واشنگتن به وعده‌های خود و ادامۀ این توافق مهم و تاریخی می‌افزاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
روح الله
-
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
اقا به چه زبونی بگیم باید امریكا رو نابود كنیم
علی
-
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
میشه برنامتونو واسه نابودی امریكا بدونم؟
حمید
-
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
با زدن پرچم تو دریا می خوای نابودش كنی
جانباز و بازنشسته
-
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
اگر قرادادهای بین المللی بخواهد با امدن یك ریئس جمهور اجرا نشود . باید فاتحه سازمان های بین المللی را خواند و اروپایئان باید بمیرندكه همه كاره آنها شده آمریكا دولت ما نباید به این جور گفتگوها دیگر تن دهد.

نیازمندی ها