یک کارشناس آمریکا در گفت وگو با جام جم آنلاین:

انتخاب ترامپ مخالفت با نظام سیاسی امریکا بود/ هر دو کاندیدا محبوبیتی نداشتند

یک استاد روابط بین الملل درباره دلایل پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت:انتخاب آقای ترامپ به عنوان رییس جمهور به رویکرد مردم آمریکا در خصوص کارایی نظام سیاسی آمریکا و نقش واشنگتن در زندگی شان برمی گردد.
کد خبر: ۹۶۶۶۳۱
انتخاب ترامپ مخالفت با نظام سیاسی امریکا بود/ هر دو کاندیدا محبوبیتی نداشتند

دکتر ابراهیم محسنی کارشناس آمریکا در گفت وگو با جام جم آنلاین افزود:آمار و شواهد نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا معتقدند که تا کنون واشنگتن برای منافع آنان تلاشی نکرده است .هرچند که انان خانم کلینتون را نسبت به آقای ترامپ فردی با تجربه تر می دانند ولی معتقدند که این تجربه در راستای سیاست های جامعه آمریکا نیست وفقط در راستای منافع شخصی وحزبی شان قراردارد از این رو اقبال به سمت فردی که از واشنگتن نباشد و سیاستمدار نیز نباشد بیشتر شد.

وی ادامه داد:البته مردم آمریکا ترامپ را نیز فردی برآمده از جامعه آمریکا نمی دانستند اما به ناگاه ترامپ حرفی زد که تاثیر بسیاری در مردم داشت او کمپین خود را براساس این جمله بنا نهاد که من وامدار کسی نیستم و واشنگتن را نیز خوب می شناسم چون از قبل واشنگتن ثروتمند شدم و می خواهم این علم وتجربه ام را در راستای منافع آمریکا بکار گیرم.

محسنی در عین حال گفت:فراموش نکنیم که این دو کاندیدا از کمترین محبوبیت در میان مردم امریکا برخوردار بودند لذا چاره ای نبود که باید یکی از این دو انتخاب می شدند به همین خاطر فاصله آنها نیز بسیار کم بود حتی نظرسنجی ها نیز از این اختلاف کم حکایت می کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که نظرسنجی ها همواره حتی در آخرین لحظه نیز از پیروزی کلینتون حکایت داشت ولی چرا به واقعیت تبدیل نشد؟اظهارداشت:ایرادی برنظرسنجی ها وجود ندارد مشکل از افرادی است که این نظرسنجی ها را می خوانند موسساتی که این نظرسنجی ها را تهیه می کنند همواره تاکید دارند که حاشیه خطا دارند ووقتی که دو کاندیدا در حاشیه خطا قرار می گیرند یعنی فاصله شان بسیار کم است و دیگر نظرسنجی آن دقت لازم را ندارد.اما چون افراد گزینه دیگری جزاتکا به نظرسنجی ندارندبنابراین اختلاف 3درصد را اینگونه تلقی می کنندکه پس کاندیدایی با 3درصد اختلاف بیشتر می برد درحالیکه به لحاظ آماری این دو گزینه در حاشیه خطای هم قرار دارند واین دو گزینه ازشرایط یکسانی برخوردارند.

این استاد دانشگاه در باره همسو بودن سیاست های ترامپ با سیاست های ایران گفت:در مورد کلینتون این تصور وجود داشت که سیاست هایش با ایران همسوست در حالیکه من معتقدم افرادی که چنین نظری را دارند سیاست های خانم کلینتون را در مورد ایران از یاد برده اند چرا که در زمانی که ایشان وزیر خارجه آمریکا بود تمامی تحریم ها علیه ایران بسته شد. البته در مورد ترامپ هم نمی توان نظر صریحی داد چون در دور وبر ایشان نیزافرادی هستند که سیاست های خصمانه ای علیه ایران دارند.

وی در پایان یاد آوری کرد:ترامپ چون سابقه سیاسی ندارد لذا اطلاعات در باره ایشان محدود است از این رو کسانی که در حوزه سیاست گذاری هستند باید خیلی تلاش کنند تا با سیاست های رییس جمهور جدید آشنا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها