ریچارد دالتون سفیر سابق انگلیس در تهران ضمن بعید دانستن احتمال نقض برجام از سوی جانشین باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، گفت برای حل موانع تعاملات بانکی با ایران بایستی حسن نیت ها و حمایت های ابراز شده از سوی مقامات به عمل تبدیل شود.
کد خبر: ۹۶۴۳۹۲
نقض برجام از سوی جانشین اوباما بعید است

به گزارش جام جم آنلاین، ریچارد دالتون عضو ارشد اتاق بازرگانی انگلیس و ایران روز جمعه در گفت وگو با ایرنا گفت: روابط تجاری میان لندن و تهران، از بعد از توافق هسته ای وین رشد قابل قبول اما روند آهسته ای را طی کرده است.

وی که از سال 2002 تا 2006 میلادی سفیر انگلیس در تهران بود، افزود: متاسفانه در دوران تحریم، روابط تجاری ما با ایران حتی نسبت به رقبایمان پس رفت کرد و به همین دلیل بایستی کارهای زیادی از سوی دولت، افراد و شرکت ها برای جبران صورت گیرد. با این حال خرسندم که اعلام کنم این فعالیت ها از هم اکنون آغاز شده و نتایج اش ظهور کرده است.

این عضو ارشد اتاق بازرگانی انگلیس و ایران، تصریح کرد: برای تغییر افکار عمومی در رابطه با تعاملات بانکی و مالی میان موسسات ایرانی و بانک های بین المللی بایستی تلاش های بزرگی ظرف چند ماه آینده صورت گیرد.

دالتون از سفر یک هیات تجاری از بخش معادن انگلیس به ایران در ماه آینده میلادی خبر داد و گفت: در خصوص سفر در سطح وزیر اطلاع خاصی ندارم؛ اما فیلیپ هاموند وزیر دارایی پرونده ایران را به خوبی می شناسد و من بر این باور هستم که او به هر طریق ممکن به این مساله کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ض
-
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
۰
۰
چه بهتر كه نقض كنن.
برجام كه تله و ملعبه ای بیش نبود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها