کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز همه پدیده های هواشناسی ازجمله گرد و خاک، باران، ‌برف و تگرگ را در کشور خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۶۳۸۳۷
امشب دمای هوای تهران تک رقمی می شود

به گزارش جام جم آنلاین، امیرسرکرده در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به پدیده گرد و خاک دیروز در خوزستان افزود: شدت وزش باد در عراق همچنان ادامه دارد و گرد و خاک انتقالی روی جنوب غرب کشور باعث مشکلاتی خواهد شد.

وی افزود: استان های ایلام ، کرمانشاه، کردستان ، آذربایجان های غربی و شرقی، پدیده گرد و خاک انتقالی و محلی را به علت وزش باد شدید، خواهند داشت که در برخی از این استان ها باعث کاهش دید تا 300 متر می شود.

سرکرده افزود: برای قسمت های مرکزی کشور از جمله استان همدان نیز پدیده گرد و خاک محلی پیش بینی می شود که دیروز این گرد و خاک به استان های مرکزی، قم، البرز نیز رسید.

وی گفت: گرد و غبار در استان مرکزی باعث کاهش 1500 متری دید افقی شد که این پدیده برای ارومیه نیز اتفاق می افتد.

کارشناس هواشناسی در ادامه به بارش در شمال غرب کشور ، سواحل دریای خزر ، دامنه مرکزی زاگرس و کل نیمه غربی کشور و استان های مرکزی اشاره کرد و گفت: استان های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، گلستان، مازندران، اردبیل، کردستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، همدان و مرکزی باید منتظر بارش باران باشند که اگر این بارش زودتر رخ دهد، می تواند گرد و خاک را کاهش دهد.

وی ادامه داد: امروز استان های قم، مرکزی و دامنه جنوبی البرز، بارانی است.در استان زنجان علاوه بر وزش باد شدید و باران نیز می بارد.

سرکرده گفت: با توجه به برودت هوا بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی عمدتا برف است.
کارشناس هواشناسی افزود: این پدیده در جاده های کوهستانی استان البرز، شمال غرب، لرستان، چهارمحال و بختیاری بارش برف پیش بینی می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سرمای هوا و رطوبت سطحی امشب جاده های کوهستانی شمال غرب و البرز را مه آلود می کند.

وی با بیان اینکه بارش ها در جاده های کوهستانی باعث لغزندگی خواهد شد، گفت:‌ امشب شدت باران را در آذربایجان های غربی، شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان خواهیم داشت که این پدیده برای فردا به شمال شرق کشور به استان خراسان شمالی و رضوی می رسد.در این مدت دریای خزر نیز مواج است.

وی افزود: شدت باران در دامنه های زاگرس، لرستان، چهارمحال بختیاری، شمال و شرق خوزستان به حدی است که باعث آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیرها در این استان ها می شود.

سرکرده اضافه کرد: این سامانه فردا بیشتر در نیمه شرقی کشور، شمال شرقی و شرق دریای خزر فعال است و به تدریج از مرزهای کشور خارج می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه هوای امروز تهران را 20 درجه اعلام کرد و گفت: امشب حداقل دمای پایتخت به زیر 10 درجه می رسد که این پدیده نخستین بار از ابتدای پائیز رخ می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها