وقتی اضطراب و استرس داریم براحتی می‌توانیم آن را به کار زیاد، فروپاشی یک رابطه دوستانه یا فشارهای خانوادگی نسبت بدهیم، اما گاهی غده پروانه مانندی که جلوی گردن قرار گرفته است هم می‌تواند عامل این اضطراب و استرس دائمی ما باشد.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۷

رئیس موسسه Functional Medicine و نویسنده کتاب «ارتباط تیروئید» می‌گوید تیروئید مسئول ترشح هورمون‌هایی است که متابولیسم و رشد را کنترل می‌کنند. عملکرد غیرطبیعی این غده چه به شکل پرکاری باشد و چه در شکل کم‌کاری می‌تواند باعث شود شما از اضطراب رنج ببرید. وی می‌گوید اگر دچار اضطراب هستید چک کردن عملکرد غده تیروئید عادی‌ترین بخش روند درمان خواهد بود. تیروئید به خودی خود می‌تواند باعث ایجاد اختلالات روحی شود بویژه اگر دچار پرکاری باشد. استرس و اضطراب همچنین سبب افزایش سطح کورتیزول می‌شوند که یک اختلال تیروئیدی است. مایرز می‌افزاید خوشبختانه آزمایش خون راه ساده‌ای است که برای تشخیص و درمان این عارضه توصیه می‌شود.

این متخصص همچنین توصیه می‌کند برای جلوگیری از اختلالات تیروئید فعالیت‌های کاهش‌دهنده استرس را در برنامه روزمره‌تان بگنجانید. از نفس‌های عمیق شروع کنید. وی می‌گوید وقتی با پنج شماره نفس عمیقی می‌کشید و با پنج شماره نیز هوا را بیرون می‌دهید، بسختی می‌توانید اضطراب و استرس را حس کنید. حمام داغ و مدیتیشن را نیز به این فعالیت اضافه کنید. همچنین می‌توانید تاثیر فعالیت‌های نیروبخشی مثل یوگا را نیز امتحان کنید. وی درعین حال می‌گوید از ورزش زیاد نیز باید خودداری شود، زیرا ورزش زیاد شرایط تیروئید و در نتیجه آن اضطراب و استرس را تشدید می‌کند.

منبع: New York Post

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها