به منظور تمرکز ناوگان در خدمت رسانی به زائران عتبات

پیش فروش بلیت و سرویس‌های دربستی از هشتم آذر ممنوع شد

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین خبر داد:

تک فروشی بلیت به سمت مرزها از 20 آبان

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تاکنون 300 هزار نفر روادید خود را دریافت کرده‌اند، گفت: بهتر است زائرین به صورت کاروانی در سامانه سماح ثبت نام کرده تا مشکلات آنها کمتر باشد.
کد خبر: ۹۶۰۶۴۲
تک فروشی بلیت به سمت مرزها از 20 آبان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس،‌ حمیدرضا گودرزی با بیان اینکه طبق مصوبات کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد مرکزی اربعین پیش فروش بلیت اتوبوس‌ها به سمت مرز از امروز (سه‌شنبه) در پایانه‌های کشور آغاز شده گفت: تک فروشی این بلیت ها هم از روز 20 آبان صورت می‌گیرد.

وی افزود: زائرین اربعین می‌توانند با مراجعه به ترمینال‌های اتوبوسرانی در تمامی استانها به جز استان خوزستان و ایلام بلیت های خود را خریداری کنند ولی بهتر است که این اقدام آنها هر چه سریعتر صورت گیرد.

گودرزی درباره هزینه دریافتی از خودروها در پارکینگ‌های تعبیه شده در مرزها خاطرنشان کرد: این هزینه 5 هزار تومان به ازای هر شب است.

وی اظهار داشت: تعدادی اتوبوس هم موظف شده‌اند که زائرین را از پارکینگ‌ها و ترمینال‌ها به نقاط صفر مرزی انتقال دهند که هزینه دریافتی آنها هم به ازای هر زائر 2 هزار تومان است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای نقل و انتقال زائرین بوسیله 2200 اتوبوس در مرزهای ایران و عراق صورت گرفته افزود: 1000 اتوبوس در مرزهای ایران و بیش از 2200 اتوبوس نیز در مرزها عراق این انتقال را انجام خواهند داد.

وی گفت: 10 هزار اتوبوس نیز از داخل ایرانی وظیفه جابه‌جایی زائرین را به سه مرز مهران، شلمچه و چذابه بر عهده دارند.

گودرزی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 62 درصد زائرین از استان ایلام به سمت عراق عزیمت کردند لذا همه برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری کاهش این حجم تردد و بر طرف کردن مشکلات ازدحام و ترافیک در این استان است.

وی با بیان اینکه از 2 هفته گذشته در 4 نقطه کشورمان روادید اربعین صادر شده است که سفارت عراق در تهران و کنسولگری این کشور در شهرهای مشهد اهواز و کرمانشاه این اقدام را انجام داده‌اند افزود: از شنبه این هفته هم 12 مرکز روادید زائرین را صادر می‌کنند.

گودرزی با بیان اینکه تاکنون 300 هزار نفر روادید اربعین خود را دریافت کرده‌اند اظهار داشت: بیمه برای زائرین اربعین اجباری و تنها متولی این امر بیمه دانا است لذا زائرین که تاکنون بنا به هر دلیلی این بیمه را دریافت نکرده‌اند بهتر است با مراجعه به سایت بیمه دانا بیمه اربعین را به قیمت حدود 25 هزار تومان خریداری کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در پایان به جزئیات هزینه‌های زائرین برای روند صدور روادید و بیمه و خدمات پزشکی اشاره کرد و گفت: 18 هزار و 800 تومان مربوط به بیمه، 6 هزار تومان مربوط به هلال احمر، 40 دلار مربوط به دریافت روادید و همچنین 10 هزار تومان هم مربوط به کارویژه دفاتر صدور روادید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها