چند غواص داخل یک قفس کوسه ها را تماشا می کردند که ناگهان یک کوسه سفید بزرگ به سوی آنها آمد و مخزن هوایی را که به کمک آن تنفس می کردند، گاز گرفت. این صحنه ها توسط غواصی که در قفس دیگری حضور داشت، ثبت شد.
کد خبر: ۹۵۹۱۵۸
حمله دلهره‌آور کوسه عظیم به قفس 4 غواص + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از نیوز 24 ، یکی از روزهای ماه سپتامبر «پیتر مگوایر» عکاس در سواحل جزیره «گوادالوپ» مکزیک از داخل یک قفس صحنه‌های اتفاق عجیبی را که بین چند غواص و یک کوسه عظیم سفید روی داد، با دوربینش ثبت کرد.

به گفته مگوایر که در قفسی جداگانه بود و از چند غواص داخل یک قفس فیلمبرداری می‌کرد، یک کوسه بزرگ سفید در بالای مخزن هوای قفس آنها به شنا پرداخت و مخزن هوای آن را گاز گرفت.

رئیس غواص‌ها «یان» با شنا به قسمت بالای قفس سعی کرد تا یک مخزن هوای دیگر را جایگزین مخزنی کند که کوسه گاز گرفته بوده اما در این تلاش یان در بخش بالایی قفس همراه با کوسه گرفتار شد.

مگوایر افزود که قفس به سمت بالا رفته و کاپیتان کشتی و ملوان‌ها سعی می‌کردند برای نجات جان غواص، طنابی را به دم کوسه بسته و کوسه را سرجایش ثابت نگه دارند تا شاید بتوانند حیوان را از قفس بیرون بکشند. آنها در عین حال تلاش داشتند قفس را پایین کشیده تا به سطح آب نرود.

بالاخره کوسه با تلاش ملوانان از قفس خارج و از محل دور شد. با این اقدام به‌موقع کارکنان کشتی، مگوایر عکاس و 3 غواص دیگر از این مهلکه جان سالم به در بردند.

به گفته مگوایر، اگر اقدام سریع و تجربه و کارکشتگی ملوانان نبود، این ماجرا شاید طور دیگری و با عاقبت خیلی بدی برای غواصان خاتمه می یافت.

باید گفت دیگر زمان آن رسیده طراحان قفس‌های غواصی باید واقعا در طراحی قفس‌هایی که برای غواصان می‌سازند، تجدید نظری اساسی کنند، زیرا موارد این چنینی رو به افزایش است.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها