نماینده عضو در ستاد مبارزه با قاچاق کالا در گفتگو با جام جم آنلاین :

کاهش واردات قاچاق از 25 به 15 هزار میلیارد تومان/ شفافیت در اعلام نام دانه درشت ها ضروری است

نماینده مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت :واردات کالای قاچاق در یکسال گذشته از 25 هزار میلیارد تومان به 15 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است .
کد خبر: ۹۵۹۰۶۶
کاهش واردات قاچاق از 25 به 15 هزار میلیارد تومان/ شفافیت در اعلام نام دانه درشت ها ضروری است

احمد انارکی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که عزم آغاز شده برای مبارزه با قاچاق کالا تا چه حد توانسته بر ورود آن به کشور تاثیر گذارباشد اظهار داشت : با توجه به قانون مبارزه با قاچاق کالا که در سال 92 به تصویب رسید ودر سال 94 نیز برخی اصلاحات آن صورت گرفت این قانون برای اجرا به دستگاهها ابلاغ و با همتی که از سوی دستگاهها برای مبارزه با قاچاق کالا آغاز شد ، بنابه گفته ستاد مبارز با قاچاق کالا ارزش واردات قاچاق از 25 هزار میلیارد تومان به 15 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

این نماینده مجلس در جواب این پرسش که کالایی که پنهان وارد کشور می شود چگونه میزان آن رصد شده است و مستندات کاهش آن چه هست اظهار داشت :ما از ستاد مبارزه با قاچاق کالا کتبا در خواست کرده ایم مستنداتی که در این زمینه وجود دارد را به مجلس ارائه دهد تا نحوه محاسبه حجم کالای ورودی قاچاق به کشور مشخص شود .

وی گفت: با نوشته شدن آیین نامه چند ماده ازقانون مبارزه با قاچاق کالا که معطل مانده بود ، درآینده شاهد پرشدن خلاء هایی که در این زمینه وجود داشت خواهیم بود . انارکی توضیح داد :یکی از موادی که باید برای آن آیین نامه اجرایی تهیه می شد ماده 13 قانون بود که در مورد کدال و شناسه کالا بود که کالای وارد شده مورد رهگیری قرار می گیرد.

از دیگر موادی که برای آن آیین نامه تهیه شد ماده 5و6 قانون است که در رابطه با نحوه پیشگیری از ورود کالای قاچاق است، همچنین ماده 55 و 56 قانون مبارزه با قاچاق کالا که در رابطه با بحث امحاء و چگونگی امحاء کالای قاچاق بود نیزقبلا آیین نامه اجرایی نداشت که برای آن هم آیین نامه نوشته شد و به دستگاهها ابلاغ شد تا بتوانند چگونگی برخورد با کالای قاچاق را به اجرا درآورند.

نماینده مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا همچنین با اشاره به سخنان وزیر دادگستری دررابطه با افزایش ۶۵ درصدی پرونده های قاچاق بالای ۱۰۰ میلیون تومان در ۶ ماهه نخست امسال گفت : ما در مبارزه با قاچاق کالا بیشتر به دنبال پرونده های بزرگ هستیم و اکثر پرونده های قاچاق کوچک هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نام دانه درشت های قاچاق رسانه ای نمی شود گفت : بدون شک هیچ چیز بهتر از شفافیت نیست و البته ابن به صلاحدید دستگاه قضا مربوط است که تصمیم بگیرد نام این افراد را از رسانه اعلام کند یا خیر.

سیما رادمنش _جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همی
-
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
متاسفانه تا به حال در تلویزیون یا رسانه نامی از دانه درشت ها آوره نشده.
همین امر باعث افزایش فساد گشته.
بابك زنجانی را عالم و آدم شناخت و دید و فهمید ولی رسانه ملی هنوز می گوید :ب.ز.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها