دزد حرفه‌ای که در خطوط بی‌آرتی جیب‌بری می‌کرد، با کنترل نامحسوس کارآگاهان پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۱۱
ماموران مخفی جیب‌بر حرفه‌ای را دستگیر کردند

به گزارش جام‌جم، پس از دستگیری جیب‌بران حرفه‌ای خطوط بی‌آرتی در چند ماه گذشته، آمار جیب‌بری در این خطوط کاهش یافت، اما از چند روز قبل دوباره شکایت‌هایی از جیب‌بری در این خطوط مطرح شد. با افزایش این شکایت‌ها، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تحقیقات در این باره را آغاز کردند.

سرقت پول عمل جراحی

12 مهر امسال ماموران انتظامی در جریان سرقتی در ایستگاه بی‌آرتی چهارراه مولوی قرار گرفتند.

پس از حضور ماموران کلانتری در محل، مرد مالباخته اظهار کرد: مردی داخل بی‌آرتی به من نزدیک شد. به رفتار او مشکوک شده و مراقب جیب‌هایم شدم. پس از پیاده شدن در ایستگاه مولوی، چندمتری بیشتر راه نرفته بودم که یکدفعه مرد مظنون کیفی را که در دستم بود، قاپید و مرا داخل جوی آب انداخت. بعد هم سریع از محل دور شد. یک میلیون تومان پول در کیفم داشتم که قرار بود آن را به حساب زنم برای انجام عمل فرزندم بریزم.

دستگیری سارق

پس از ثبت این شکایت، ماموران اداره هفدهم از طریق کنترل نامحسوس در ایستگاه‌ها، متوجه شدند فردی شبیه به سارق کیف یک میلیونی در خط ولیعصر ـ راه‌آهن در حال تردد است. به این ترتیب ماموران او را تعقیب کرده و به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و او را در لحظه‌ای که قصد سرقت از یک مسافر در شلوغی بی‌آرتی داشت، بازداشت کردند. وی با صدور قرار قضایی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم آگاهی قرار گرفت.

اعتراف به سرقت از افاغنه

در بازرسی متهم، مدارک متعلق به افراد دیگر از وی پیدا شد. او در بازجویی گفت: تنها چهار روز است به تهران آمده‌ام. این درحالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد او مدت‌هاست در این خطوط جیب‌بری می‌کند.

متهم در ادامه به سه فقره سرقت با این شیوه اعتراف و عنوان کرد در خطوط مختلف بی‌آرتی دست به سرقت زده و بیشتر نیز سعی می‌کرده از افراد افغان سرقت کند تا کمتر به دردسر بیفتد. وی ادامه داد، در خطوط ولیعصر ـ راه‌آهن آزادی- تهرانپارس و همچنین خاوران- آزادی دست به سرقت زده است. او که ابتدا منکر هرگونه سابقه‌ای بود، در ادامه گفت، دو بار به زندان رفته، اما 20 بار دستگیر شده که به دلیل نبود مدرکی علیه او یا جلب رضایت شاکی آزاد شده است.

سرهنگ کارآگاه داوودفرد با اعلام این خبر افزود: با توجه به مدارک موجود در پرونده و اعتراف صریح متهم به سه فقره از سرقت‌ها، به دلیل این‌که احتمال سرقت‌های بیشتری توسط متهم وجود دارد، با هماهنگی قضایی، تصویر بدون پوشش وی منتشر می‌شود. شاکیانی که قادر به شناسایی متهم هستند، با حضور در اداره هفدهم آگاهی تهران بزرگ می‌توانند شکایت خود را از وی مطرح کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها