یک نماینده مجلس پیرامون کناره گیری 3تن از وزرای کابینه دولت روحانی در روزهای اخیر گفت: بنده استعفای برخی وزرا و بطور کلی تغییر در کابینه دولت را چه به صورت استعفا و کناره گیری، چه به طریقه استیضاح در مدت زمان باقی مانده از عمر دولت را به مصلحت کشور و صلاح خود دولت نمی‎دانستم.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۹
استعفای این چند وزیر به صلاح کشور نبود/ استیضاح وزیر علوم و تحقیقات در مجلس کلید خورد

مهرداد بائوج لاهوتی در این رابطه به جام جم آنلاین گفت: معتقدم چنانچه ما مجلسی‎ها می خواستیم وزیری را استیضاح کنیم در این شرایط مورد اقبال افکار عمومی هم نبود.

لاهوتی در دفاع از استدلال خود اظهار کرد: یک وزیری که قریب به چهار سال با دولت همکاری کرده و تنها به فاصله چند ماه تا اتمام کار دولت در دوره مقرر، قطع همکاری می‎کند، این امر نه زیبنده دولت است و نه شخص وزیر، لذا تصور می کنم در این شرایط هم به وزیر جفا شد و هم در حق دولت و مردم جفا روا داشته شده است.

عضو کمیسیون مجلس با بیان اینکه پس از کناره‎گیری وزیر از سمت خود به مدت 3 ماه وزارت خانه ذی ربط، بصورت سرپرستی اداره می شود، افزود: به نظر بنده در این زمان به امور جاریه لطمه وارد خواهد شد.

وی در واکنش به خبری که حکایت از استعفای قریب الوقوع وزرای اقتصاد و صنعت،معدن دارد، عنوان داشت: بنده بعید می دانم این اتفاق رخ دهد. به این دلیل که قبل‎تر بحث تغییر وزیر در حوزه فرهنگی مطرح بود.

لاهوتی در پاسخ به این سوال که آیا طرح استیضاح دیگر وزرای احتمالی در دستور کار مجلس قرار دارد، یادآور شد: واقعیت آن است که؛ استیضاح وزیرعلوم و تحقیقات هم کلید خورده است.

وی اضافه کرد: با وجود استعفای 3 وزیر در روهای گذشته، پیش بینی می کنم با مدیریت هیات رییسه مجلس، استیضاح وزیر علوم منتفی شود.

لاهوتی خاطر نشان کرد: طرح استیضاح سایر وزیران در این مقطع زمانی از طرف همکاران مجلس، صحیح نبوده و جز آسیب رساندن بر مردم و وزارت خانه مربوطه هیچ مشکلی را مرتفع نخواهد کرد.

محمدرضاشجاعیان – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیاست‌زده
-
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
البته كه استعفای وزیر ارشاد یا توصیه شده بود یا تفكری پشتش بود یا هر چیز دیگر، سیاست دكتر روحانی به موقع بود. اگر وزیر ارشاد استیضاح می‌شد چه داشت كه بگوید جز گله و شكایت از بی‌قانونی ... و این در حال حاضر خوب نبود تا سر فرصت خود نمایندگان به مجموعی دست پیدا كنند. من هم با آقای لاهوتی موافقم. ولی كاش نمایندگان فهیم از استعفای آقای وزیر ارشاد دلجویی كنند ولو در خفا!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها