آتش بس یکطرفه روسیه و سوریه در حلب

در حالی که روز دوشنبه ارتش روسیه اعلام کرده بود روز پنجشنبه به‌مدت هشت ساعت حملات را در حلب متوقف می‌کند، وزارت دفاع روسیه از توقف حملات هوایی در شهر حلب از روز گذشته خبر داد. به گزارش اسکای نیوز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد روسیه و سوریه پیش از آتش بس پیشنهادی که قرار است 20 اکتبر (پنجشنبه) در حلب اجرایی شود، از ساعت 10 دیروز به وقت محلی حملات هوایی خود را متوقف کرده‌اند. وی گفت: حملات هوایی متوقف شده تا کار امدادرسانی به غیرنظامیان در مناطق جنگی حلب انجام شود.
کد خبر: ۹۵۷۸۶۶

شویگو ادامه داد: کارشناسان نظامی ما و آمریکا روز چهارشنبه مذاکرات فنی خود را در ژنو برای تفکیک تروریست‌ها از مخالفان میانه‌رو سوری آغاز می‌کنند. وزیر دفاع روسیه ادامه داد: مسکو با سران کشورهای دارای نفوذ در میان شبه‌نظامیان موجود در شرق حلب تماس خواهد گرفت تا آنها را قانع کند که شبه‌نظامیان تندرو را از شرق حلب خارج کنند.

در این میان مذاکرات سیاسی نیز برای پایان دادن به این بحران همچنان ادامه دارد. در همین رابطه، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ نسبت به نادیده گرفتن شهر حلب سوریه هشدار داد و گفت: رخدادهای موصل عراق نباید موجب فراموش کردن حلب شود؛ چرا که حدود 270 هزار نفر در این شهر در محاصره هستند. در صورتی که از حلب غافل شویم تاریخ ما را محاکمه خواهد کرد.

وی گفت: از این لحظه تا ماه دسامبر اگر نتوانیم به راهکاری درباره حلب دست یابیم، بعد از دسامبر دیگر شهری به نام حلب وجود نخواهد داشت. دی‌میستورا از پیشرفت در مذاکرات لوزان و لندن صحبت کرد و گفت که مذاکرات لندن مهم بود. وی تاکید کرد: مذاکره میان روسیه و آمریکا از اولویت‌های ماست، اما هرگونه مذاکره‌ای درباره سوریه با وجود ادامه بمباران شرق حلب بی‌معناست. حتی غرب حلب نیز با حملات روبه‌روست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها